- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Všeobecnéporušení světa se začíná hned v kořenech...“ »J.A.Komenský.
Proč po roce 1990 se školství neubírá směrem, který naznačil náš velikán přes vzdělávání?
Prošel jsem socialistickým školstvím a školstvím 90. let, zažil biflování, státní osnovy, státní přijímací zkoušky, hledal jsem metonymie a volil správné komunikační strategie. A kupodivu to na mě žádné negativní vlivy nezanechalo, v současné době se na pracovním trhu uplatňuji velmi slušně a naprostou většinu současných absolventů VŠ, kteří prošli všemi těmi waldorfy, datony atd. strčím s přehledem do kapsy. Než oni něco najdou na googlu, mám práci hotovou.
Všechny státní školy vychovávají malé občánky k tomu, aby z nich byly ovce které umí jenom tolik, aby byli schopny zvládnout práci a administrativu s ní spojenou, ale hlavně je vychovávají k tomu, že je to tak v pořádku. Pokud malý občánek vybočí z řady, je státním zaměstnancem ihned potrestán a zahnán zpátky do stáda.
Zde je instruktážní video: https://www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U
Já si myslím, že je vhodné, aby žáci a studenti museli prokázat jakousi znalost. Za posledních 20 let se velmi ve školství rozmohlo, že zkoušky a tituly se některým jedincům dávali jen za občasnou účast , známosti rodičů a platby. A teď se nám to v ekonomice i řízení státu začíná nepříjemně vracet, když se takoví lidé dostanou k moci.
Znalost, ale i její použití. Znalost je na nic, pokud ji nedokážete použít a využít.
Přivší úctě, paní autorko, to je přeci normální, že pedagog připravujesvé studenty na kokrétní formu příslušné zkoušky. Tak jsme se všichniřidiči připravovali k získání řidičského průkazu studováním"křižovatek" a vyhlášky formou testů. Stejně i já připravuji svéstudenty na všechny části (psaní, mluvení, porozumění psaného a mluveného textu) konkrétní zkoušky (učím angličtinu). Mám doma tři čerstvévysokoškoláky, tedy potažmo i úspěšné maturanty. Příprava, kterou popisujete,negativně nepoznamenala ani výsledek jejich zkoušky, ani jejich vztah k češtinějako takové (totéž platí i o ostatních předmětech a zkouškách z nich).Každopádně nejsou ani jeden stádním typem, stejně jako většina jejich spolužákůči mých studentů. A tak si dovoluji polemizovat jak s Vámi, tak s paníŠichtařovou. To, že vyučující/rodiče dohlíží na to, aby si jejich děti/studenti osvojili dovednosti a znalosti v rámci nastolených norem a forem a maturitní zkouškou tuto svou znalost prokázali, nečiní stádo ani zdětí/studentů, ani z rodičů/vyučujících, ani z vás/nás pedagogů. Alespoň já si toto označení pro osoby ve svém širokém okolí rázně vyprošuji.
Nějak nechápu, z jakého důvodu spojujete slova dohromady. Zpočátku jsem se domníval, že jde o pouhý, tolerovatelnýný překlep. Zřejmě však trpíte jakousi gramatickou úchylkou. Smutné na této skutečnosti je, že jak podotýkáte - jste pedagožka.
V zásadě máte pravdu, aniž byste se dotkla příčiny.
Celá třetina mého blogu poukazuje na fatální chyby v celé humanitní vědě a naprostou prohnilost současného univerzitního systému.
Co jiného pak můžete očekávat ... např. ve vámi popisované oblasti?
Jak tak sleduji ty diskuse o školství a Cermatu, tak se mi zdá, že Cermat je něco jako stravenkové firmy: Šlo by to v pohodě i bez nich, ale ony by si nevydělaly. :-)
Ano stravenky to je ukázková etatistická pitomost.
Inu, zvolila jste si diskutované (karmické) téma již podruhé během 48 hodin. A taktéž vycházíte z diskusí pod články. Nicméně pořád nechápu to něco nového co přinesl tento článek oproti vašemu předcházejícímu....
V tom, že tajuplné hodnocení Cermatem je zvláštní se s vámi shodnu.
A dál?
Tajuplné hodnocení? Na hodnocení testu není nic tajuplného. A hodnocení písemné práce - máte snad pocit, že zcela subjektivní a naprosto vzájemně nesrovnatelné hodnocení učitelů na školách je méně "tajuplné"?
Je to tak jak píšete, včetně toho závěru.
Co člověk to jiný názor na to jak by se naše děti měly vzdělávat. Proto by měla existovat svoboda učení, kde by mezi sebou soutěžily různé druhy a systémy vzdělávání.
Proč tedy stát brání iniciativám lidí, kteří chtějí své děti vzdělávat jinak? Není to dané tím, že by ztratil kontrolu nad těmito lidmi?
myslim, ze nejde ani tak o kontrolu spis, aby ti "alternativne" vzdelani lide potom nechodili po ulici v brneni... aby pusobili alespon trochu "normalne"
Pokud jsem vám dobře rozuměl, tak musím říci, že nejste schopna rozlišit dva pojmy a to zkouška a její obsah..........
takže podle mne je to takto....
zkoušky být musí, ale aby mohly být je nutné udělat několik dalších kroků a to
1) změnit financování škol, tak aby školy nebyly nuceny naplňovat stavy na maximum, aby ředitel měl dost peněz na výplaty.....
2) obsah zkoušek z literatury..je velmi obtížná věc....ani dnešní superznalci neznají veškerou světovou a naši literaturu...to prostě nejde....a tak je nutné stanovit, co MY DOSPĚLÍ CHCEME aby naše ratolesti bezpodmínečně znali z literatury naší a i té světové.....a musí se udělat výběr. jak starých klasiků tak i moderních autorů a DOHROMADY TOHO NESMÍ BÝT NENAUČITELNÁ KVANTA.... a to je problém....je ale možné nastavit laťku pěkně vysoko, a ať se mládež snaží....
ve starých předkomuinsitických gymnáziích byla i latina i řečtina...já už měl jen latinu a mizerné kantory na latinu...
A rozhodně bych ponechjal latinu ..přinejmenším jako slovní zásobu pro obrovské množství jiných ještě živých jazyků......
1) změna financování ale musí být taková, aby škola vykazující špatné výsledky neměla na výplaty a musela skončit