Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

B95o72h46u47š 22H38a22v79e98l

16. 5. 2017 12:55

Dobrotivý bože, jak jsem rád, že mám 48 let po maturitě. Nyní bych to asi nedal z mého pohledu hustý. Ti teoretici blbnou ....

0 0
možnosti

Možná se pletu a autorka to má správně, ale přijde mi, že zde dochází k záměně procent a procentní, tedy je rozdíl mezi 1,5% a 1,5 %. (Citace: Každý rok se zatím zvedal počet propadlíků tak o 1,5%, loni z DT z ČJL propadlo 8,5 % studentů, tipovala jsem letos 10%. Teď ovšem zvedám odhad - myslím si, že letošní DT z ČJL nezvládne možná i 11% maturantů.)

Stejně tak je něco jiného pomlčka a spojovník. Upozorňuji, že nemám vystudovanou češtinu, jsem spíš přes přírodní vědy, mohu se tedy mýlit. Kdo jiný by měl psát správně než ten, kdo tomu skutečně rozumí? A právě od něj bychom i během čtení textu měli získávat obraz správnosti.

0 0
možnosti
Foto

Omluva, té mezerky jsem si asi nevšimla. Ale snad je text i takto pochopitelný. Upřímně, rozdíl mezi pomlčkou a spojovníkem nás asi na FFUK neučili :)

0 0
možnosti

to je test pro maturanty nebo státnice pro absolventa filozofické fakulty?

0 0
možnosti

Můj názor, dávného již poškoláka. Když jsem přinesl na SŠ trojku z češtiny - otec se mne ptal, zda neumím česky ! Odvětil jsem mu, že můj zájem přečtením celé světové literatury mi byl k ničemu, protože se nezajímám o rozbor větný ! Pak mi byl dokonce J.Hašek bližší, než-li legendární Babička . Vyznavač , Šrámkovec kantor, to nesl nelibě . Nekritizuji, pouze mi stále nedochází, proč český student má maturovat z češtiny - Nehledě na to, že v generačním srovnání - oni stejně a opravdu, pak česky neumí ! Z názvu děl, se pak dá i tvořit ! Studenti se ocitli - Lidé na křižovatce, cesta nikam - Němá barikáda. /omůže tedy - Kompas v nás ! Hleděla na to i - Rysavá jalovica, její pažit - Celina, prostě - Pole neorané. Bylo sucho, vše vyřešil - Vilém Závada - Vodní přehrada. Je to tak , jak pravil Otec Goriot, potvrzeno brantancem Ponsem i Sestřenicí Bětou. Opustíš-li rozbor větný - Zahyneš ! Postavme tomu tedy Černý obelisk - Za západní frontě, pak bude klid. Každopádně - Ve dvou se to lépe táhne, ve třech ještě hůř ! Jo - jo- Cermat nezná vyvolených ! .. :-)

0 0
možnosti
Foto

Jeden Cermat vládne všem, jeden jim všem... ;-)

1 0
možnosti
Foto

Moc hezký článek o češtině. Což takhle ho česky i napsat?

0 0
možnosti