Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Napsala jste to hezky. Nelíbí se mí fanatismus a přepjatost....Tedy jak u některých praktikujících křesťanů (zejména katolíkú), hraničící až z bigotností, tak i přepjatost a neústupnost ateistů, kteří se zase prosazují opačným směrem - a navíc i kritikou, a zasměšňováním těch, co věří... Poznání, ale i víra, jsou záležitosití ryze osobní, záležitostí vlastního rozhodnutí... Je třeba to tolerovat.. Ale zase - není třeba podle několika článků v blozích činit ukvapené závěry. Říká se, že "papír snese všechno " - a já dodávám, že zrovna tak internet... Šťastný nový rok Vám přeji. :-)V

5 0
možnosti
JH

R^R^R^Můj vztah k náboženství jsem myslím popsal v blogu Tátova mše.R^R^R^

2 0
možnosti
Foto

Já vím, tati. My na moři také každou neděli mši nestihneme. ;-D Ale když do nějakého vyhřátého italského kostela zajdeme, je to krása...

Mimochodem, mně babiččino brblání, že jsme všichni, včetně tebe, pěkní pohani, nijak neuškodilo. Naopak. Ona a strejda Stáňa mi v dětství ukázali, že se v kostele nemusím bát. ;-) A mohla jsem si vybrat.

0 0
možnosti
VF

Veroniko, díky za článek. Když jsem tu začínal, dost jsem si jako "pastor" užil. Časem se to ale zklidnilo. Ti, co chtěli v diskuzích urážet, odešli, když jsem se s nimi nepřel.

Díky své praxi vím, že Ti, co mají potřebu útočit a urážet (ať už ateisté křesťany, křesťané ateisty, nebo jen tak), mají svůj osobní problém nebo mindrák a cítí se být tou opačnou možností ohroženi. Proto pak útočí.

Člověk, který žije podle svého přesvědčení, v souladu se svým svědomím, nemá potřebu dokazovat, že má pravdu. Spíše se chce o svou pravdu a o svůj pohled sdílet. A k tomu je tu i prostor na blogu.

Přeji Vám i všem, kteří o to stojí, Boží požehnání a ochranu po celý rok. A těším se na Vaše další články.

11 0
možnosti
JS

Útoky? Mě přijde že se právě naopak rozmohlo to, že je křesťanem asi každý...

1 0
možnosti
Foto

Jakkoli mi často pijete krev, jakkoli vás mám často za pomatence a trolla, děkuji za v tom nejlepším slova smyslu sluníčkové vyjádření a máte ode mne jedno bezvýznamné plus. ;-)

1 0
možnosti

Vážená paní Valíková, na rozdíl od vás nevěřím v existenci nějaké všemocné a poznatelné božské bytosti, ale uvědomuji si, že má nevíra je vlastně vírou svého druhu, protože ani pro její neexistenci nemám dost důkazů. Vlastně žádné. A z opravdové víry v Boha, ať už je to Hospodin, Kristus, Alláh, Budha či někdo jiný, z víry, která přináší věřícím naději a útěchu a která je vede k respektování jiných věřících a dodržování elementárních zásad lidského kononí, jsem si nikdy neutahoval a nikdy jsem na ni neútočil. Co mě ovšem irituje je chování některých církevních prelátů a věrolomnost a hamižnost církví jako takových. Neřekl snad Ježíš Kristus, že snáze projde velbloud uchem jehly než boháč do království nebeského? A nestály církve za většinou válek minulosti? Takže pokud jste měla ve svém - jako obvykle velmi dobře napsaném - článku na mysli i mne, musím se jemně ohradit. Ne, do náboženství a víry se opravdu nenavážím :-) Ale jinak R^

6 1
možnosti
Foto

Ne, pane Čejko, vás jsem na mysli určitě neměla. A děkuji :-).

2 0
možnosti
  • Počet článků 462
  • Celková karma 27,73
  • Průměrná čtenost 1704x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz