Děkujeme za pochopení.
N92a85ď56a 43D52u32b77c97o83v72á
Tento systém dobrý není, všichni to vědí, nikomu se to nelíbí, jen Cermatu, no jasně k čemu by tam byli a za co by dostávali peníze. Tyhle zbytečné organizace vznikly na odčerpávání peněz. Jjestli je mé hodnocení z dálky hodně příkré, tak alespoň z části je urcite pravdivé... Ráda vaše články otevírám.
V75e65r80o50n21i75k27a 40V30a25l98í90k21o54v13á 30Š96u33b40o14v85á
Děkuji .
H94a40n58a 12Z34a28m89r21a61z88i75l20o50v32á
Moc se omlouvám za hnidopišství - ale "...za co jim byly strženy body".
H27a49n77a 74Z59a18m64r16a16z83i11l74o11v40á
Jinak děkuji a vřele souhlasím.
I32v34e53t66a 79K86l79i34m31e47č85k57o37v29á
Žádný stroj nemůže hodnotit slohovku, to je principiální nesmysl.
J67o35s33e80f 70H32e84j79n28a
Tohle téma moc neumím. V Kremnici mne češtinu učil skvělý kantor, rodem Slovák, kterému jsme přezdivali Plesnivec. Já ho miloval, mnozí se ho báli. Vůbec netuším, z čeho jsme dělali písemné zkoušky. Ale pamatuji si kantory, které jsem miloval. Myslím si, že to je podstata vzdělávání: okouzlit, "chytit".
V57e80r94o30n88i34k73a 10V59a27l59í87k37o44v19á 39Š63u52b92o28v40á
Jistě, tati. V tom s Tebou souhlasím. Ale jak má učitel okouzlovat při přípravě na zprávu či stížnost? Dnes se kalibruje, srovnává, objektivizuje, boduje... A mě už to nebaví. Pa.
M30i14r78o54s52l16a94v 85B84u65č89e10k
Nechci prudit, už jsem přestárlý maturant. Mám nejasno - Student někam chodí 4 roky, projevuje - je mu to k ničemu, pak má onen moment - Teď, nebo nikdy ! Jsem celoživotní čtenář, v městské knihovně, "bydlel". Otec měl za cíl sesbírat Balzacovu Lidskou komedii - chvála , měl pouze 60 , (ze 137 děl). Taky očteno a zjištění, že v knihovně rodičů jsou za těmi předními - jakési lepší ! Kámasútra, Umění milovat - Ovidus Naso , fota aktů Františka Drtikola. Přečteno - prohlédnuto , zajímavé ! Z češtiny jsem přinesl 3 - Otec říká, synu, ty neumíš česky ? Odpovídám, umím, ale neovládám Rozbor větný ! ...
V57e46r36o39n77i40k40a 90V24a50l16í78k91o61v87á 68Š77u23b84o51v53á
Testy a teoretické znalosti versus praktické - to bude příště
M22a79r55i47e 14J45a30n48d32o54v96á
Já jsem jenom obyčejná ženská bez maturity. Ale dokážu pochopit, že se dají strojově hodnotit testy: A,B,C,D,. Ale jak se centrálně hodnotí slohové práce 70 000 studentů? To zasedne X počet lidí, čte a hodnotí? Jak by asi u dnešních maturit úspěch Karel Čapek, Vladimír Vančura, Ota Pavel, Bohumil Hrabal a jiní mistři slova?
R48a56d44k65a 79K91i73e94l19b51e90r94g19e25r10o90v93á
Žádost, stížnost, petiční dopis, motivační dopis... to vše je zbytečné pilovat. To vše se dá najít, když potřeba přijde, a postupovat podle vzoru. Udělá to s pomocí vzoru i ten, co si to před pěti lety u maturity vybral a dopadl dobře...nelžeme si do kapsy... Navíc - nikdo z našich rodičů, ani my jsme nezažili vytvářet právě z tohoto nějak významné učivo a umíme to napsat lépe než ti dnešní - důvod? byli jsem více směrovaní ke slovnímu synonymnímu vyjadřování, k jazykovému tvoření a neopakování slov. Nechť tyto útvary klidně fungují jako smysluplný text v didakťáku -( místo jalových otravných pasáží, co jeden pro šest úloh čte dokola kvůli jednomu zájmenu jako trotl a skoro nestíhá)... a nechť student určí, co je na příkladu motivačního dopisu nebo žádosti špatně. Bohatě by postačilo... Dále - Skoro se začínám domnívat, že začíná vyhovovat oněch 250 slov z toho důvodu, že by mnohde nebylo o čem psát... v hlavách prázdno. Kdybychom nebořili maturity, kdy se dalo čtyři hodiny čas a student měl čtyři témata a zároveň už prokazoval jistou znalost z literatury a prokazoval, že umí uvažovat a srovnávat... boží doba. Která opravdu zaručovala nutnost přemýšlení. A vypravování? No, já nevím... celou dobu říkám: posadit jisté soudružky z Cermatu do lavice a chtít po nich vypravování na úrovni. Bez nějakých možností, že si to vypravování v hlavě měsíc nosím, piluju pointu...Cermat je hlavním organizátorem podpory poklesu vzdělání. Nutí učit učitele zkratkovitosti, nerozvíjet tvůrčí potenciál, nepodporuje rozvoj myšlení, protože si každý rozmyslí úvahu, esej, kde si čtyřmi stranami naběhne na tabulkové zhůvěřilosti bodů dolů. Naprosto mne irituje nemravná oblast čtenářský komfort v systému, kdy myšlenku špatnou škrtám a škrtám, neboť tvořím. Vyházet z Cermatu dvě třetiny a peníze dát tedy holt na to, at to do počítače s možností uplně jiné úpravy píše student každý. škoda mluvit.
V17e16r20o80n43i64k75a 10V58a47l51í53k13o22v25á 83Š26u24b45o35v36á
Děkuji.
J80i79r38k18a 97L46i55b83e87ň83s61k98ý
Bože. Takhle to dopadne, když vítězí racionalisti a vědofilové.
V28e10r59o98n14i90k68a 65V31a53l31í51k15o39v74á 20Š91u11b63o65v67á
Ano.
- Počet článků 459
- Celková karma 26,22
- Průměrná čtenost 1715x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky