Děkujeme za pochopení.
N51a68ď84a 12D64u42b92c18o14v52á
Tento systém dobrý není, všichni to vědí, nikomu se to nelíbí, jen Cermatu, no jasně k čemu by tam byli a za co by dostávali peníze. Tyhle zbytečné organizace vznikly na odčerpávání peněz. Jjestli je mé hodnocení z dálky hodně příkré, tak alespoň z části je urcite pravdivé... Ráda vaše články otevírám.
V90e58r85o70n32i83k70a 87V16a81l46í91k20o67v73á 61Š58u76b39o34v59á
Děkuji .
H43a73n18a 26Z12a29m35r60a69z62i20l21o83v46á
Moc se omlouvám za hnidopišství - ale "...za co jim byly strženy body".
H77a87n24a 66Z26a22m82r78a55z58i57l26o38v13á
Jinak děkuji a vřele souhlasím.
I82v26e77t78a 91K47l25i21m61e16č80k50o61v54á
Žádný stroj nemůže hodnotit slohovku, to je principiální nesmysl.
J21o82s81e98f 83H36e82j69n61a
Tohle téma moc neumím. V Kremnici mne češtinu učil skvělý kantor, rodem Slovák, kterému jsme přezdivali Plesnivec. Já ho miloval, mnozí se ho báli. Vůbec netuším, z čeho jsme dělali písemné zkoušky. Ale pamatuji si kantory, které jsem miloval. Myslím si, že to je podstata vzdělávání: okouzlit, "chytit".
V46e69r63o27n59i68k85a 90V32a76l53í83k40o28v45á 31Š65u35b18o84v74á
Jistě, tati. V tom s Tebou souhlasím. Ale jak má učitel okouzlovat při přípravě na zprávu či stížnost? Dnes se kalibruje, srovnává, objektivizuje, boduje... A mě už to nebaví. Pa.
M60i38r66o71s76l58a41v 11B29u22č64e15k
Nechci prudit, už jsem přestárlý maturant. Mám nejasno - Student někam chodí 4 roky, projevuje - je mu to k ničemu, pak má onen moment - Teď, nebo nikdy ! Jsem celoživotní čtenář, v městské knihovně, "bydlel". Otec měl za cíl sesbírat Balzacovu Lidskou komedii - chvála , měl pouze 60 , (ze 137 děl). Taky očteno a zjištění, že v knihovně rodičů jsou za těmi předními - jakési lepší ! Kámasútra, Umění milovat - Ovidus Naso , fota aktů Františka Drtikola. Přečteno - prohlédnuto , zajímavé ! Z češtiny jsem přinesl 3 - Otec říká, synu, ty neumíš česky ? Odpovídám, umím, ale neovládám Rozbor větný ! ...
V54e77r60o93n12i46k94a 59V39a76l67í97k50o79v48á 15Š27u44b52o86v41á
Testy a teoretické znalosti versus praktické - to bude příště
M85a41r95i55e 81J19a53n89d12o63v87á
Já jsem jenom obyčejná ženská bez maturity. Ale dokážu pochopit, že se dají strojově hodnotit testy: A,B,C,D,. Ale jak se centrálně hodnotí slohové práce 70 000 studentů? To zasedne X počet lidí, čte a hodnotí? Jak by asi u dnešních maturit úspěch Karel Čapek, Vladimír Vančura, Ota Pavel, Bohumil Hrabal a jiní mistři slova?
V77e69r72o66n69i71k32a 71V89a25l31í60k98o72v36á 77Š92u94b12o77v22á
R28a38d68k46a 64K47i30e37l50b69e36r22g78e30r80o16v80á
Žádost, stížnost, petiční dopis, motivační dopis... to vše je zbytečné pilovat. To vše se dá najít, když potřeba přijde, a postupovat podle vzoru. Udělá to s pomocí vzoru i ten, co si to před pěti lety u maturity vybral a dopadl dobře...nelžeme si do kapsy... Navíc - nikdo z našich rodičů, ani my jsme nezažili vytvářet právě z tohoto nějak významné učivo a umíme to napsat lépe než ti dnešní - důvod? byli jsem více směrovaní ke slovnímu synonymnímu vyjadřování, k jazykovému tvoření a neopakování slov. Nechť tyto útvary klidně fungují jako smysluplný text v didakťáku -( místo jalových otravných pasáží, co jeden pro šest úloh čte dokola kvůli jednomu zájmenu jako trotl a skoro nestíhá)... a nechť student určí, co je na příkladu motivačního dopisu nebo žádosti špatně. Bohatě by postačilo... Dále - Skoro se začínám domnívat, že začíná vyhovovat oněch 250 slov z toho důvodu, že by mnohde nebylo o čem psát... v hlavách prázdno. Kdybychom nebořili maturity, kdy se dalo čtyři hodiny čas a student měl čtyři témata a zároveň už prokazoval jistou znalost z literatury a prokazoval, že umí uvažovat a srovnávat... boží doba. Která opravdu zaručovala nutnost přemýšlení. A vypravování? No, já nevím... celou dobu říkám: posadit jisté soudružky z Cermatu do lavice a chtít po nich vypravování na úrovni. Bez nějakých možností, že si to vypravování v hlavě měsíc nosím, piluju pointu...Cermat je hlavním organizátorem podpory poklesu vzdělání. Nutí učit učitele zkratkovitosti, nerozvíjet tvůrčí potenciál, nepodporuje rozvoj myšlení, protože si každý rozmyslí úvahu, esej, kde si čtyřmi stranami naběhne na tabulkové zhůvěřilosti bodů dolů. Naprosto mne irituje nemravná oblast čtenářský komfort v systému, kdy myšlenku špatnou škrtám a škrtám, neboť tvořím. Vyházet z Cermatu dvě třetiny a peníze dát tedy holt na to, at to do počítače s možností uplně jiné úpravy píše student každý. škoda mluvit.
V45e54r21o80n95i26k64a 79V96a81l54í40k59o93v10á 85Š75u58b40o14v30á
Děkuji.
J15i33r12k44a 49L54i93b48e29ň52s55k71ý
Bože. Takhle to dopadne, když vítězí racionalisti a vědofilové.
V22e58r56o65n40i32k21a 14V66a66l65í74k95o90v74á 36Š35u13b70o49v12á
Ano.
- Počet článků 459
- Celková karma 27,05
- Průměrná čtenost 1715x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky