Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tento systém dobrý není, všichni to vědí, nikomu se to nelíbí, jen Cermatu, no jasně k čemu by tam byli a za co by dostávali peníze. Tyhle zbytečné organizace vznikly na odčerpávání peněz. Jjestli je mé hodnocení z dálky hodně příkré, tak alespoň z části je urcite pravdivé... Ráda vaše články otevírám.

1 0
možnosti

Moc se omlouvám za hnidopišství - ale "...za co jim byly strženy body".;-)

1 0
možnosti

Jinak děkuji a vřele souhlasím.

0 0
možnosti
Foto

Žádný stroj nemůže hodnotit slohovku, to je principiální nesmysl.

3 0
možnosti

Tohle téma moc neumím. V Kremnici mne češtinu učil skvělý kantor, rodem Slovák, kterému jsme přezdivali Plesnivec. Já ho miloval, mnozí se ho báli. Vůbec netuším, z čeho jsme dělali písemné zkoušky. Ale pamatuji si kantory, které jsem miloval. Myslím si, že to je podstata vzdělávání: okouzlit, "chytit".

0 0
možnosti
Foto

Jistě, tati. V tom s Tebou souhlasím. Ale jak má učitel okouzlovat při přípravě na zprávu či stížnost? Dnes se kalibruje, srovnává, objektivizuje, boduje... A mě už to nebaví. Pa.

1 0
možnosti

Nechci prudit, už jsem přestárlý maturant. Mám nejasno - Student někam chodí 4 roky, projevuje - je mu to k ničemu, pak má onen moment - Teď, nebo nikdy ! Jsem celoživotní čtenář, v městské knihovně, "bydlel". Otec měl za cíl sesbírat Balzacovu Lidskou komedii - chvála , měl pouze 60 , (ze 137 děl). Taky očteno a zjištění, že v knihovně rodičů jsou za těmi předními - jakési lepší ! Kámasútra, Umění milovat - Ovidus Naso , fota aktů Františka Drtikola. Přečteno - prohlédnuto , zajímavé ! :-) Z češtiny jsem přinesl 3 - Otec říká, synu, ty neumíš česky ? Odpovídám, umím, ale neovládám Rozbor větný ! ... :-)

0 0
možnosti
Foto

Testy a teoretické znalosti versus praktické - to bude příště ;-)

1 0
možnosti
Foto

Já jsem jenom obyčejná ženská bez maturity. Ale dokážu pochopit, že se dají strojově hodnotit testy: A,B,C,D,. Ale jak se centrálně hodnotí slohové práce 70 000 studentů? To zasedne X počet lidí, čte a hodnotí? Jak by asi u dnešních maturit úspěch Karel Čapek, Vladimír Vančura, Ota Pavel, Bohumil Hrabal a jiní mistři slova?

2 0
možnosti
Foto

Žádost, stížnost, petiční dopis, motivační dopis... to vše je zbytečné pilovat. To vše se dá najít, když potřeba přijde, a postupovat podle vzoru. Udělá to s pomocí vzoru i ten, co si to před pěti lety u maturity vybral a dopadl dobře...nelžeme si do kapsy... Navíc - nikdo z našich rodičů, ani my jsme nezažili vytvářet právě z tohoto nějak významné učivo a umíme to napsat lépe než ti dnešní - důvod? byli jsem více směrovaní ke slovnímu synonymnímu vyjadřování, k jazykovému tvoření a neopakování slov. Nechť tyto útvary klidně fungují jako smysluplný text v didakťáku -( místo jalových otravných pasáží, co jeden pro šest úloh čte dokola kvůli jednomu zájmenu jako trotl a skoro nestíhá)... a nechť student určí, co je na příkladu motivačního dopisu nebo žádosti špatně. Bohatě by postačilo... Dále - Skoro se začínám domnívat, že začíná vyhovovat oněch 250 slov z toho důvodu, že by mnohde nebylo o čem psát... v hlavách prázdno. Kdybychom nebořili maturity, kdy se dalo čtyři hodiny čas a student měl čtyři témata a zároveň už prokazoval jistou znalost z literatury a prokazoval, že umí uvažovat a srovnávat... boží doba. Která opravdu zaručovala nutnost přemýšlení. A vypravování? No, já nevím... celou dobu říkám: posadit jisté soudružky z Cermatu do lavice a chtít po nich vypravování na úrovni. Bez nějakých možností, že si to vypravování v hlavě měsíc nosím, piluju pointu...Cermat je hlavním organizátorem podpory poklesu vzdělání. Nutí učit učitele zkratkovitosti, nerozvíjet tvůrčí potenciál, nepodporuje rozvoj myšlení, protože si každý rozmyslí úvahu, esej, kde si čtyřmi stranami naběhne na tabulkové zhůvěřilosti bodů dolů. Naprosto mne irituje nemravná oblast čtenářský komfort v systému, kdy myšlenku špatnou škrtám a škrtám, neboť tvořím. Vyházet z Cermatu dvě třetiny a peníze dát tedy holt na to, at to do počítače s možností uplně jiné úpravy píše student každý. škoda mluvit.

5 0
možnosti

Bože. Takhle to dopadne, když vítězí racionalisti a vědofilové.

1 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 26,22
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz