Děkujeme za pochopení.
N55a86ď69a 94D31u85b18c27o58v88á
Tento systém dobrý není, všichni to vědí, nikomu se to nelíbí, jen Cermatu, no jasně k čemu by tam byli a za co by dostávali peníze. Tyhle zbytečné organizace vznikly na odčerpávání peněz. Jjestli je mé hodnocení z dálky hodně příkré, tak alespoň z části je urcite pravdivé... Ráda vaše články otevírám.
V97e95r38o65n47i36k53a 36V86a69l44í15k11o91v35á 59Š75u75b11o32v13á
Děkuji .
H82a55n56a 58Z16a84m31r56a42z35i55l11o22v36á
Moc se omlouvám za hnidopišství - ale "...za co jim byly strženy body".
H32a90n59a 72Z21a15m69r98a28z68i49l85o77v69á
Jinak děkuji a vřele souhlasím.
I70v19e42t25a 36K85l24i49m81e17č41k51o31v79á
Žádný stroj nemůže hodnotit slohovku, to je principiální nesmysl.
J54o44s87e14f 87H64e12j68n26a
Tohle téma moc neumím. V Kremnici mne češtinu učil skvělý kantor, rodem Slovák, kterému jsme přezdivali Plesnivec. Já ho miloval, mnozí se ho báli. Vůbec netuším, z čeho jsme dělali písemné zkoušky. Ale pamatuji si kantory, které jsem miloval. Myslím si, že to je podstata vzdělávání: okouzlit, "chytit".
V13e89r26o43n83i37k86a 18V29a16l61í84k32o92v39á 74Š36u21b81o18v52á
Jistě, tati. V tom s Tebou souhlasím. Ale jak má učitel okouzlovat při přípravě na zprávu či stížnost? Dnes se kalibruje, srovnává, objektivizuje, boduje... A mě už to nebaví. Pa.
M40i69r82o88s53l83a79v 45B97u22č66e11k
Nechci prudit, už jsem přestárlý maturant. Mám nejasno - Student někam chodí 4 roky, projevuje - je mu to k ničemu, pak má onen moment - Teď, nebo nikdy ! Jsem celoživotní čtenář, v městské knihovně, "bydlel". Otec měl za cíl sesbírat Balzacovu Lidskou komedii - chvála , měl pouze 60 , (ze 137 děl). Taky očteno a zjištění, že v knihovně rodičů jsou za těmi předními - jakési lepší ! Kámasútra, Umění milovat - Ovidus Naso , fota aktů Františka Drtikola. Přečteno - prohlédnuto , zajímavé ! Z češtiny jsem přinesl 3 - Otec říká, synu, ty neumíš česky ? Odpovídám, umím, ale neovládám Rozbor větný ! ...
V92e38r35o19n52i40k22a 94V97a22l44í69k93o32v50á 58Š39u61b53o30v59á
Testy a teoretické znalosti versus praktické - to bude příště
M73a71r30i43e 53J39a52n16d71o31v92á
Já jsem jenom obyčejná ženská bez maturity. Ale dokážu pochopit, že se dají strojově hodnotit testy: A,B,C,D,. Ale jak se centrálně hodnotí slohové práce 70 000 studentů? To zasedne X počet lidí, čte a hodnotí? Jak by asi u dnešních maturit úspěch Karel Čapek, Vladimír Vančura, Ota Pavel, Bohumil Hrabal a jiní mistři slova?
R46a51d29k66a 14K75i97e10l68b87e36r90g51e74r20o91v86á
Žádost, stížnost, petiční dopis, motivační dopis... to vše je zbytečné pilovat. To vše se dá najít, když potřeba přijde, a postupovat podle vzoru. Udělá to s pomocí vzoru i ten, co si to před pěti lety u maturity vybral a dopadl dobře...nelžeme si do kapsy... Navíc - nikdo z našich rodičů, ani my jsme nezažili vytvářet právě z tohoto nějak významné učivo a umíme to napsat lépe než ti dnešní - důvod? byli jsem více směrovaní ke slovnímu synonymnímu vyjadřování, k jazykovému tvoření a neopakování slov. Nechť tyto útvary klidně fungují jako smysluplný text v didakťáku -( místo jalových otravných pasáží, co jeden pro šest úloh čte dokola kvůli jednomu zájmenu jako trotl a skoro nestíhá)... a nechť student určí, co je na příkladu motivačního dopisu nebo žádosti špatně. Bohatě by postačilo... Dále - Skoro se začínám domnívat, že začíná vyhovovat oněch 250 slov z toho důvodu, že by mnohde nebylo o čem psát... v hlavách prázdno. Kdybychom nebořili maturity, kdy se dalo čtyři hodiny čas a student měl čtyři témata a zároveň už prokazoval jistou znalost z literatury a prokazoval, že umí uvažovat a srovnávat... boží doba. Která opravdu zaručovala nutnost přemýšlení. A vypravování? No, já nevím... celou dobu říkám: posadit jisté soudružky z Cermatu do lavice a chtít po nich vypravování na úrovni. Bez nějakých možností, že si to vypravování v hlavě měsíc nosím, piluju pointu...Cermat je hlavním organizátorem podpory poklesu vzdělání. Nutí učit učitele zkratkovitosti, nerozvíjet tvůrčí potenciál, nepodporuje rozvoj myšlení, protože si každý rozmyslí úvahu, esej, kde si čtyřmi stranami naběhne na tabulkové zhůvěřilosti bodů dolů. Naprosto mne irituje nemravná oblast čtenářský komfort v systému, kdy myšlenku špatnou škrtám a škrtám, neboť tvořím. Vyházet z Cermatu dvě třetiny a peníze dát tedy holt na to, at to do počítače s možností uplně jiné úpravy píše student každý. škoda mluvit.
V53e73r77o71n59i45k29a 53V94a29l57í17k20o84v65á 84Š34u57b41o20v95á
Děkuji.
J98i88r84k80a 10L35i27b37e81ň48s84k39ý
Bože. Takhle to dopadne, když vítězí racionalisti a vědofilové.
V54e76r41o67n95i86k15a 98V23a19l55í49k91o58v13á 69Š15u27b27o77v81á
Ano.
- Počet článků 460
- Celková karma 26,64
- Průměrná čtenost 1711x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky