Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zásadním ztěžujícím prvkem je délka textů, s nimiž maturanti pracují. Zatímco v roce 2013 se v testu objevily dva středně dlouhé texty, v roce 2017 čtyři velmi dlouhé plus jeden obrazný sonet. Studenti jsou nuceni texty číst i vícekrát, hledat odpovědi, počítat či opravovat slova, což je připraví o čas. Druhým problémem je stále větší odklon od jazykové praxe (pravopis, interpunkce, stylistická přesnost) a příklon k teorii

Zdroj: https://valikova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=661132

Domnívám se, že by tu paní Veronika nebo já nebo kdokoliv jiný, kdo je ve věci znalý, mohl udělat šou. Kde by všichni na vlastní oči viděli test s adekvátní délkou textu v otázkách oněch maturitních začátků a v porovnáním s tímto stále více bobtnající - "hustotou" textu - testy dneška. Potěžkat si testový sešit sedm let zpět a potěžkat si ho dnes. Porovnat, že pro písmena bílý papír dnešních did.testů ani nevidět. Každý normální člověk musí cítit, že ve stresu na vás tohle zahlcení dopadne jako kámen, v množství má každý co dělat se neztratit. Už proto bych si vždy vyprosila moudra davu, co nemá ánung, jak přece primitivní to je. Ve výsledku snad i někdy ano...zájmeno mně...mě... ale v zorientování se v situaci časového limitu?...hmmm.Každý, kdo tohle podceňuje, na neschopnost studentů nadává, si totiž test dělá v klidu domova a bez uvedených nervů. A to je přece jen maličko jiné.

Příklon k teorii a termínům typu epuizeuxis má jediný průhledný cíl. Dodat věci punc odbornosti a závažnosti. A veřejnost má pocit hned lepší úrovně. Nesmysl, bez užití v běžné praxi jazyka.

Cermat zkrátka funguje na externistech a je rád ,když někoho uprosí. A ten si nahoní triko, aby vypadal, že sakra něco zná. Žádné systematické poučování z chyb a vylepšování se nijak extra nekoná. žádný osm let stejný tým....Lepení vlaštovek... to mi nikdo nevymluví.

Vám karma, VeronikoR^

1 0
možnosti

Velmi dlouhé texty? Vždyť je to při širokých okrajích tak třetina stránky,

0 0
možnosti

Je to problém. možná by se to celé dalo vidět i tak, že se předpokládá u maturantů absolutní schopnost používat češtinu prakticky...a proto se klade větší důraz na teorii jazyka jako takového.

A zde je opět problém, jak přesně rozlišit, které znalosti lingvistiky jsou na maturitní úrovni nutné a žádané a které jsou již jen pro dlouholeté experty na lingvistiku...

Top by ale Cermat či ministerstvo mělo říci a provést zkoušku praktické češtiny například dva roky před maturitou.

Zde pak narážím na problém, že máme maturity na různých školách a jejich úroveň nelze srovnávat. Těžko se podaří učni u maturity zvládnout to co zvládá maturant na gymnáziu.

Takže se pracně dopracujeme k tomu, ,že je nutné studenty, kteří mají přímo namířeno na VŠ, testovat jinak než ty studenty, kteří míří do učebního oboru s maturitou.

0 0
možnosti

Z hlediska zákona je maturita jedna. Pokud chcete zásadně snížit nároky pro učební obory, nemohou být "s maturitou" - se všemi právními důsledky.

0 0
možnosti

Jen jsem zaznamenal rozruch. Prosím vás, dát do testu takovou minoritu jako hledat kořen ve slovech, to odpovídá blbosti Cermatu !!! To je naprosto k ničemu - ani pro češtinu ani pro cizí jazyky ! Přece potřebujeme přemýšlvé lidi, kteří umí co nejpřesněji definovat a popsat nějaký děj - věc - činnost, zkrátka co nejrychleji chápat !! A tahle kravina zase určila měřítko úrovně Cermatu !!!

3 0
možnosti

Jestliže někdo není schopen práce s jazykem do té míry, aby našel kořen slova, nečekal bych od něj moc slavné výkony v "přesné definici a popisu".

0 0
možnosti

Cermat je nikým řádně nekontrovaná instituce, kde si dělají co chtějí a zřejmě je tam hojně rozšířená škodolibost

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS