Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ES

Největší zvěrstvo jsou slohové práce. V 90. letech, kdy soubory 4 témat určovala předmětová komise (a vedení pak vybralo jeden z nich), bylo možné odstínit sečtělé gymnazisty třeba od odborně zaměřených průmyslováků. Psalo se 4 hodiny čistého času, hodnotila se originalita, schopnost pohrávat si s jazykem, nápad, literární aluze...Z té doby mám schováno několik desítek špičkových prací, které čtu v hodinách slohu, aby studenti měli představu, co by mohli sami napsat. Ale nenapíšou, protože je trénujeme na 250 slov napsaných za hodinu a půl tak, aby ničím nevyčnívali a nepopudili si hodnotitele. Ze slohovek psaných pro Cermat jsem si neschovala žádnou, nebylo čím se nadchnout (a to není ani ve vzorové publikaci vydané Cermatem).

2 0
možnosti
RC

250 slov je minimum, nikdo nerika prece, ze to musi byt presne 250.

0 1
možnosti
ES

Povolené minimum je 200, a v 90 minutách se na velký rozsah a kvalitní obsah nikdo nezmůže.

3 0
možnosti
RC

Nezmuze? 250 slov je maximalne 2500 znaku, cca jeden a pul normostrany, pri psanem textu tak stranka. Pokud za 4 hodiny slo napsat 4 strany, proc by za 90 minut neslo napsat vice? Je to vice nez tretina stareho casu.

0 2
možnosti
ES

Ale oni přece nepíší na rychlost! Ani dřív to nebývalo víc než tři až čtyři strany. Ubyl právě ten čas na hledání, jak se líp vyjádřit, tvoření, nápady. Zkuste si totéž téma pojednat spatra a s rozmyslem, pokud vás to zajímá.

4 1
možnosti
Foto

Kromě toho jsou limitováni útvarem. Viděla jsem slohovky bez chyb, za tři.

2 0
možnosti
RC

Utvar si vybrali sami.

0 0
možnosti
Foto

Kolega? Píšete rád zprávy o události, na níž jste nebyl? Ano, útvar si vybírají sami, ale mnohdy netuší, za co jim byly strženy body. A netuší to ani češtináři. V tom je problém.

6 0
možnosti
RC

1) maturitu mam za sebou 30 let

2) maturuje moje dite

3) problematiku sleduji

0 0
možnosti
Foto

K31a88r70e30l 41C74a69c54h

3. 5. 2018 2:05

4) ale nerozumím jí

2 2
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 26,22
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz