Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M39a16r43i32e 68T69o69m45š74í30č61k67o37v29á 4477255266246

Vzala jsem si kus papíru a vyzkoušela testík, bez přípravy, v důchodvém věku. Je pravda, že mi chyběl stres, to je třeba odečíst, ta pohoda kterou jsem u testu měla.

Mohu doporučit, dříve než se vyjádříte, běžte do toho. Já prošla, tedy za sebe mohu říci, dá se to bez problémů udělat, jen trochu zapojit myšlení, tam jsou otázky směřovány a navíc i malé nápovědy se dočkáte. Nepomůže se nabiflovat a to je správné, tady si jedničkáři, myslím ti, kteří se stále šprtají, mohou vylámat zuby a naopak salámisti, kteří spoléhají na to, co jim v hlavě po výkladu zůstane, vyniknout.

Tak se pusťte do testu a zvedněte si sebevědomí.:-)

+2/0
25.5.2018 11:17
Foto

J19a93n63a 66M37a42j35o28v14á 4725522326523

Vezmu to ještě jinak (a uznávám, že o tom články nejsou). Pekelně se mi nelíbí celá organizace maturit. Junior maturoval právě letos a znamenalo to čtyři dny písemek (k tomu on jednu odbornou maturitu a pak ústní. Tedy šestkrát stres jako hrom dokola opakovaný. K tomu dlouho trvá, než se k maturantům dostanou výsledky a tedy nekonečné čekání na "ortel". U nás se třída dozvěděla poslední výsledky "státních" v pátek před jejich maturitním týdnem - no, to už není čas se v případě neúspěchu ani vyplakat, vyvztekat (co komu libo), urovnat si pocuchaná peříčka a jít tím vším dál. Nějak si netroufnu vyjadřovat se k testům (i když názor mám, letos jsem si to samozřejmě prolezla), jsem ještě z časů, kdy rozhlas po drátě šustil do tříd celostátně navržená témata opravdu dlouhých slohovek, ale ten způsob je setsakramensky pitomý.

0/0
24.5.2018 21:21
Foto

R82a44d29k39a 80K48i80e72l12b32e57r55g66e14r42o23v22á 6863807240324

ano... zbytečný natahač. A dokonce si všichni myslíme, že ty výsledky - mnohdy hrozné - přicházejí tak, že student v těch všech stresech a přípravách v několika dnech ani nemá sílu na nějaké odvolání... a na to, domníváme se, právě na to se v Cermatu sází.

0/0
25.5.2018 10:50

J73o58s79e24f 96N48o68ž12i42č37k20a 5555251879246

A kdo je to paní Kielbergerová "všichni"?

To, co jste zde napsala, je totiž s prominutím naprostá hloupost. Stres samozřejmě hraje při testech určitou roli, ovšem celkově nejenom mně přijde, že více než studenti se dnes při maturitě stresují jejich rodiče. A pokud studenti do odvolání píší i takové námitky jako např.: v maturitní místnosti bylo příliš horko, velký hluk nebo naopak velké ticho, tak se nelze divit, že s odvoláním uspěje jen minimum studentů (výjimkou jsou jen písemné práce z ČJ, protože jak jsem už napsal níže, hodnocení slohu je vždy trochu subjektivní záležitost).

0/0
25.5.2018 16:20
Foto

J14a75n63a 79M96a84j37o55v81á 4925342196773

To si nemyslím. Náš student a všichni okolo něj byli ve stresu z toho, jak to dopadlo, zcela evidentně a žádné úklidňování nezabíralo a to jsme rodiče klidní, co si děti nechají své záležitosti vybojovat. Tenhle stres je ale zbytečný a přímo hloupý. Maturita je pro ně strašně důležitý krok a ta nad hlavou visící nejistota by frustrovala snad i daleko zkušenější borce.

0/0
26.5.2018 21:05

J72o47s67e19f 19N40o95ž62i14č17k17a 5885111579156

U jednotné maturity je hlavní problém v tom, že pro většinu gymplů je příliš lehká a pro některé odborné školy (hlavně učiliště s maturitou) zase příliš těžká. Proto bych na rozdíl od Vás byl pro návrat k dvouúrovňové maturitě - s tím, že pro gympláky by byla v češtině povinná vyšší úroveň a např. pro žáky technických škol by zase byla povinná vyšší úroveň v matematice.

0/0
24.5.2018 20:55

J83o87s52e34f 76N31o66ž95i97č65k20a 5565201789826

Co se týká hodnocení slohů - to je vždy trochu subjektivní záležitost a moc nechápu, jak konkrétně by se mělo dle Vás v opravené práci vyznačovat např. to, že student v práci neprokázal dostatečnou slovní zásobu nebo že prostě nepsal poutavě.

Jinak ve třídě na technické škole, kde jsem byl letos třídní učitel, propadl ze slohové práce jediný maturant (kvůli tomu, že nedodržel požadovaný rozsah slov...) A co vím od jiných kolegů, ani jinde se u slohů žádný "masakr" po návratu k centrálnímu hodnocení nekonal (byť ho někteří dopředu avizovali ;-))

0/0
24.5.2018 21:06

J39a68k91u86b 18K18n27e42c82h77t30o14v94s45k66ý 3260916761302

Autorko, maturita nemá být zkouškovu dospělosti. V tom případě by byla velká část obyvatel nedospělá, kteří jí nemají. Zkouška dospělosti jako taková je život jako takový.

+1/0
24.5.2018 19:43
Foto

R65a80d44k29a 35K88i29e23l90b87e51r43g97e95r93o59v95á 6203277270454

myslím že přeskakujete přemoudřele něco, co prostě první velkou zkouškou dospělosti je... tak to neshazujte, prosím.

+1/0
25.5.2018 10:52

J90a11k43u25b 58K88n83e27c77h61t25o20v52s61k89ý 3610476351152

Nemáte pravdu. Zkouškou z dospělosti je projev člověka celkově a ne jen podle toho jaký má glejt ze školy.

0/0
26.5.2018 23:41
Foto

J73a87n91a 52M62a64j38o26v52á 4115682296973

Zkousek dospelosti absolvujeme vsichni mnoho..po cely zivot. A nekdo nedospeje ani s radkou titulu pred a za jmenem.

Nicmeme maturita je takovou prvni velkou zkouskou prave na prahu dospelosti a proto ma tento alegoricky titul. Nijak se to s tim, ze dospelost je sirsi pojem, nevylucuje.

0/0
26.5.2018 23:50

J26a33k55u62b 26K82n43e86c85h96t41o97v66s25k29ý 3440776491532

V tom případě je zkouškou dospělosti u výuční list stejně jako maturita.

0/0
27.5.2018 11:26

L57u36k65á96š 65W94a69g36n66e45r 7317625488444

Jelikož mám maturitu nějaký ten pátek za sebou a děti zatím nevlastním, problematika maturit není něco co bych měl extra nastudováno. Ale například loni (Nebo to bylo předloni?) jsem si pro zajímavost zkusil maturitu z matematiky na jejíž obtížnost bylo tolik stížností. A přišla mi docela lehká. Mám za sebou gympl, což bude nejspíš důvod, proč mi šla tak hezky od ruky. Dokážu si představit, že na učňáku asi nejdou v matematice tak do hloubky. Proto je podle mě nesmysl mít stejnou maturitu pro všechny školy. Buď bude pro jedny téměř nezvládnutelná a nebo pro druhé směšně lehká.

Potom si také myslím, že část maturity, která se dá objektivně označit za správnou nebo špatnou může být klidně v rukách cermatu. Ale například tu slohovku bych nechal opravit a hodnotit učitele daného studenta. Třeba bych jim dal i tabulku, která by určovala jak hodnotit objektivní chyby a nedostatky, ale hodnocení té obsahové stránky bych nechal čistě na učiteli, který by měl svého žáka trochu znát a líp tuto část ohodnotit.

0/0
24.5.2018 12:34

V71i18k82t41o90r 44Š23e79d52i56v15ý 8576641760676

A jak zajistíte, aby učitel hodnotil aspoň maličko objektivně? Známky u maturit jsou i hodnocením jeho práce. Myslíte, že bude ochoten dát nedostatečnou za opravdu mizerný sloh, i když to postaví jeho čtyřleté snažení do nelichotivého světla?

0/0
24.5.2018 15:47
Foto

J96a27n84a 85M48a83j29o76v79á 4965352606843

Vaše články o maturitách čtu vždycky se zaujetím. R^

0/0
24.5.2018 10:38
Foto

V77e91r25o69n73i62k45a 62V80a10l16í40k69o26v44á 5303837855523

Děkuji. :-)

0/0
24.5.2018 18:04

V23i31k19t79o54r 93Š51e27d85i32v43ý 8576711670436

"Maturita by se měla vrátit zpět do škol." 8-o

Tedy byla byste ráda, kdyby nikdo škole neviděl ani trochu pod pokličku? Chtěla byste, aby si učitelé sami kontrolovali a hodnotili výsledky své práce?

Inu dobrá, díky za upřímnost.

0/0
24.5.2018 9:48
Foto

R81a26d94k29a 78K72i61e97l32b64e49r32g67e83r23o46v20á 6803897400114

Jste, pane Šedivý, snad se nepletu, věčným oponentem kritiky CERMATu. Mě tedy napadá, že známe konečně kohosi, kdo s Cermatem v holportu je a není mu tam zle. Odpusťte upřímnost, kdy Vám ráda položím zcela jasnou otázku:

Uvědomujete si, že jste právě maličko obkročmo, ale s jistým pocítěným despektem plivnul na bližší i vzdálenější generace, kterým se vskutku poštěstilo složit maturitu u svých profesorů? A budete-li tvrdit, jak jde vzdělanost rapidně dolů a úroveň maturit též, jste schopný si uvědomit, že takhle pláčou mnozí právě dobu dlouhou osm let, kdy se starý vzdělanostní systém překopal? Nemáte tedy pocit, že osm let je dlouhá doba, kdy se jaksi nedá nadávat na systém, který býval a kdy si skutečně každý pedagog, každý skoro s jistotou první - ne druhý, ale prostě každý - kdysi opravdu za výsledky své práce ručil? Můžete mi říct, proč před osmi lety psali studenti zajímavé eseje, dokázali být v úvahách dospělí a žádný - pro kriminál určený za to zvěrstvo, diletant je nechtěl nacpat do tabulek za 250 slov? Rozumíte tomu jako nechci říci co...raději ne. Pokud Vás mohu poprosit, k paní Veronice nelezte. Iritujete akorát dobré učitele, kteří věcem rozumějí a jejich ctí prvotní je u maturit předvést své svěřence jako dospělé a znalé.

0/0
24.5.2018 11:42

V91i48k11t47o64r 81Š90e67d38i82v29ý 8176351670726

Trochu se pletete. Nejsem s nimi v holportu, nemám s tou organizací žádné kšefty. CERMAT je instituce, na které lze kritizovat tisíce věcí, kvalita poskytovaných služeb je ... kolísavá:-/ a občas člověk opravdu nechápe, co provádějí. Značná část toho jde na vrub skutečnosti, že více než odborně jsou řízeni z ministerstva politicky, stejně je to ale spíše vysvětlení, než omluva.

Proto si myslím, že kritika CERMATu je úplně v pořádku. Sice bych řekl, že dost věcí musí řešit spíše ministerstvo ve svém zadání, kritika je ale potřebná a ať si to mezi sebou sami přeberou.

-

Na druhou stranu bychom si měli přiznat, že CERMAT dělá aspoň něco. Z původních plánů na "reformu maturitní zkoušky" zůstalo zoufale málo, jakýsi základ to ale snad je. Třeba časem někomu dojde, že je zapotřebí pokračovat dál.

-

Mám pocit, že dost zapomínáte na skutečnost, že současnou podobu maturit kritizují učitelé ze dvou zcela protichůdných pohledů. Jednak jsou to dobří, poctiví učitelé, které zcela pochopitelně ničí kdeco počínaje administrativou kolem "státní části" a konče poskytováním výsledků centrálně hodnocených částí. Chápu, že tohle vnímají jako zbytečnou práci.

Jenže pak je tu i druhá skupina učitelů, kterým tahle forma maturity vadí, protože (ať už z jakýchkoli důvodů) mají v maturitním ročníku dost a dost žáků, kteří mají v hlavě naprosté prázdno a žádné maturitní vysvědčení by nikdy dostat neměli. Dokud byla maturita na škole, vždycky se to nějak domluvilo, ohnulo a všichni byli spokojeni. Externí hodnocení je průšvih, na nejkřiklavější případy je přece jen trochu vidět a zařídit se dá leccos, úplně všechno ale ne. Tahle skupina vnímá CERMAT zcela pochopitelně jako existenční ohrožení.

A zapomněl bych - ještě je tu nemalá skupina poctivých učitelů, kteří bohužel pokládají cokoli, co vypadá jako kontrola jejich práce, za hrubou urážku.

+2/0
24.5.2018 15:41
Foto

V61e49r13o35n28i11k39a 17V92a95l29í61k46o10v75á 5723577305323

A nestačilo by, kdyby si na některé školy dupla inspekce? Proč kvůli šlendriánu musel být zničen systém, který fungoval i za totalit?

+1/0
24.5.2018 18:06

V11i36k63t28o86r 34Š59e59d67i81v58ý 8636381110926

Dupla? A co s dupáním? Když nechytíte učitele při podvodu, můžete si dupat jak chcete. A když ho chytíte, je to "selhání jednotlivce".

Nezaměňujte tedy příčinu a následek. Státní maturita je reakcí na zoufalý úpadek maturity na mnoha školách. Bohužel se školám podařilo soustředěným křikem udělat ze státní maturity mrzáka, přesto jde o zábranu proti nejkřiklavějším případům.

- - -

Konec dohadů bude až ve chvíli, kdy si učitelé uvědomí, že nemají žádná privilegia a že jejich práci někdo zcela mimo jejich dosah kontroluje.

+1/0
24.5.2018 19:35

V38i83k22t26o78r 60Š88e23d82i45v34ý 8746971710196

Nejde samozřejmě o šlendrián - pochybuji, že by učitel nadiktoval správné odpovědi do testu z nedbalosti :-/

0/0
24.5.2018 19:37
Foto

R30a82d17k58a 94K24i40e27l12b98e63r82g52e82r42o45v60á 6783877450464

...protože je moderní být jeden vůči druhému podezřívavý...atmosféře to na kvalitě nepřidá, ale máme pocit správnosti

0/0
25.5.2018 10:55

V71i64k91t47o87r 19Š84e66d97i21v75ý 8236421170596

Nejde o podezřívavost.

0/0
25.5.2018 18:01

M90i29r79o20s31l35a27v 12B47u43č85e23k 6283623801914

Maturity u učňovských oborů v žádném případě nerušit ! Pokud si objednám instalatera, nebo topenáře, jako první očekávám, že něco zarecituje, nejlépe z Puškina. Pak pokračujeme rozborem větným ! .Jeho odbornost a zručnost není vůbec důležitá ! ... :-)

0/0
24.5.2018 8:52

T64o35m57á50š 93T70a22t32í59č48e78k 5230892780258

Jo, odborná maturita, to by byla věc. Proč by nemělo instalatéra zajímat vše, co se týče trubek, kotlů, hořáků..., aby si třeba jednou na technice vzdělání doplnil a stal se z něj inženýr? Ale to je hudba z Marsu.

0/0
24.5.2018 9:20

J53i70ř65í 32H27r71b37e53k 9274903535693

Nu, i skladník ve šroubárně si může přečísti Vergilia v originále.;-)

+1/0
24.5.2018 15:19

J22a70k16u47b 33K21n96e57c60h61t25o94v65s70k39ý 3250596221932

A vystudovaný filozof si může přečíst návod jak postavit dům.

0/0
24.5.2018 19:46

J51a97k63u72b 33K49n46e36c30h97t13o39v78s66k27ý 3940406161782

Maturita u učnovských je oborů je do budoucna. Řemslo těžko bude dělat celý život a bez maturity se neuplatní. Už to chápete?

0/0
24.5.2018 19:45







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz