Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J30a91n11a 19M11a29j76o48v35á

13. 4. 2019 22:30

Děkuji, Veroniko. Letos už maturity nesleduji, tak si to u vás mohu přečíst. R^

Dítko poslední už je vysokoškolák.

1 0
možnosti

Naprosto souhlasím. I já nostalgicky schovávám brilantní "čtyřhodinové" maturitní práce, u nichž jsme hodnotili originalitu, nápad, pohrávání si s jazykem - prostě beletristickou podobu textu, zatímco z těch zadávaných shora - pokud jsme je opravovali na školách - jsem si neofotila žádnou, nic mimořádného nevzniklo (a myslím, že v daném rozsahu a s nepodnětným zadáním vzniknout nemohlo - o čemž svědčí i "vzorové" práce v různých příručkách k maturitě).

2 0
možnosti
Foto

Hlavně by mne zajímalo, kde skalní zastánci státní centrální maturity vidí efekt. Kde ho všude kolem nás máme? Máme pocit, že za třináct let od nápadu a osm let od první realizace národ vytříbil do brilantnosti svůj styl? Bez chyb a v lepších formulacích? Proč se napříč zemí a společností na absolventy víc a více spouští vlna kritiky? Nikomu v Cermatu o to nejde. Za ix let jsme všichni akorát nakrmili letadlo neskutečnymi penězi, to, kolik lidí to krmí, je světový unikát. Myšlenka ze vzduchu, která dokázala vytvořit pevný výdělek přikamarádělým firmám, s kterým se dalo počítat - od tiskáren a vyrobců plastových boxů, až po všechny, kdo to jako svačináři v dodávkách do každé naprosto každé středni školy dopraví...postaveno na přihlouplých tabulkách, aby šikovně získali ty, kterým můžou garantovat opravu za stejných podmínek - rozumějme pevně stanoveného počtu slov, aby jich bylo tak akorát, že to i za tři dny proškolený neumětel jako brigádu vezme. Celý národ krmí osm let nápad a byznys a pro školství tím uteklo peněz, že se chce plakat. To je o podstatě slohu v Cermatu. To není o ničem, čemu o něco jde. O jazyk, úroveň, posun, tradici, efekt a nakonec témata? Velký herecký kus, co se musí jednou za rok hrát, vykázat a vydělat si.

5 0
možnosti

Paní Radko, máte úplnou pravdu, podobné to bylo u zdravotních sester, kdy místo praxe musely roky studovat nástavbu nad čtyřleté studium, skládat další zkoušky, takže se na nich přiživovaly různé firmy.

2 0
možnosti

Veroniko, kdo stanovuje, v jakém čase mají maturitní písemky probíhat? Překvapilo mě, že maturitní sloh letos u nás začali studenti psát přesně ve 12 hodin, tedy v neefektivních hodinách, kdy jsme v útlumu.

Kdysi platilo, že efektivní jsou 2. a 3. vyučovací hodina a pak 7. a 8., to už neplatí?

1 0
možnosti
Foto

Stanovuje Cermat. Píšou všichni najednou.

0 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 27,05
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz