Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IL

I45v42a98n57a 63L13a38n53c95e

23. 1. 2020 13:51

I felt a Funeral, in my Brain, And Mourners to and fro

Kept treading - treading - till it seemed, That Sense was breaking through -

And when they all were seated, A Service, like a Drum -

Kept beating - beating - till I thought, My mind was going numb -

And then I heard them lift a Box, And creak across my Soul

With those same Boots of Lead, again, Then Space - began to toll,

As all the Heavens were a Bell, And Being, but an Ear,

And I, and Silence, some strange Race, Wrecked, solitary, here -

And then a Plank in Reason, broke, And I dropped down, and down -

And hit a World, at every plunge, And Finished knowing - then -

0 0
možnosti
IL

I81v53a95n20a 21L81a18n84c38e

23. 1. 2020 14:04

Je to básen "I felt a Funeral, in my Brain" . Emily Dickinson je zajímavá a hlavně ona nezanechala žádne zprávy, co básní chtěla vyjádřit. Takže každý člověk nebo studen může otevřít svůj mozek a srdce a číst a říct to, co on cítí. Zajímavé, daleko více, než se prokousávat nudným Václavem H.

0 0
možnosti
PB

Ano, už vím odkud jste mi uvízla. Vy jste psala vlastní prózu a témata o školství.

Za dnešní blog karma. A Komenský přes Orwella je dobrá didaktika. :-)

0 0
možnosti
Foto

Píšu ji stále. Jen už vlastní prózu tolik neveším na blog. 

0 0
možnosti
Foto

Vás si koupím (tedy vaše dílo). A trochu podobné věci píše i Neff a špatný není ani poslední Vondruška. A spoléhám na to, že dáte vědět.

4 0
možnosti
Foto

Děkuji. Takové srovnání si asi nezasloužím...:-)

1 0
možnosti

Jak se to bude jmenovat, je asi zatím tajné, že? Nevadí, snad v té záplavě úmyslného i neúmyslného kýče, pouhého konzumu a konformismu bez snahy říct něco aspoň mezi řádky, Vaše jméno nepřehlédnu. :-) R^

1 0
možnosti
Foto

Tajné, ale název snadno domyslíte. Nepřehlédnete, jsem exhibicionistka. ;-D Zasekla jsem se na půl roku u kapitoly o Čertech. A určitě na tom je ještě hodně práce. Dám vědět.

2 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 26,22
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz