Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J13a24n 12A33n49d42r68l64e

27. 1. 2020 23:04

ja nejsem ucitel ani expert na maturity, ale tu svoji jsem udelal napoprvé a neumim si predstavit, že bych ji dělal nějak na dálku, že by mne u ni nehodnotili lidé, kteří mne ty 4 roky učili a zkoušeli, kromě přísedící odněkud (snad jina škola, snad ministerstvo, to už nevím, odkud tam ta divna pani prisla), a že mi konkretne u cestiny dali moje chyby "sezrat". A matematika? To je podle mne skoro synonymum maturity...:-)

Vam R^

2 0
možnosti
PD

přísedící z jiné školy byl standard aby byla zachována objektivita a učitelé nenadržovali nebo naopak nepotápěli studenty. nevím, proč by měla být matika synonymem maturity, když na odborných školách se z ní nikdy povinně nematurovalo

3 0
možnosti
VT

...jeden každý "úředník" musí mít postavený svůj "pomník"...to je tragédie našeho školství. Šmahem rušení učilišť v devadesátkách, všichni maturita, matika s integrály a derivacemi povinná i pro kuchaře, stejně povinně dva jazyky místo jednoho a pořádně, každých 5 - 10 roků změny v osnovách, a jen přidávání učiva na úkor základních předmětů...a dnes zase budeme pracně vracet osvědčené...jak typické pro Česko....[>-]

1 2
možnosti
RC

Kdybyste aspon neco malo tusil o tom, co pisete....

- ruseni ucilist v devadesatkach bylo dusledkem krachu mnoha statnich podniku, u kterych to uciliste fungovalo... Na co je vam uciliste, ktere vam vychrli kazdy rok 100 sevcu, kdyz obuvnicka tovarna ve meste krachla?

- jen NEZNALEK muze rici, ze je matika s integraly a derivacemi povinna i pro kuchare. NIC TAKOVEHO ve statni maturite NENI. Realne je tak lehka, ze by vam mela stacit slusna znalost uciva ZS.

0 0
možnosti
JM

J60i75ř98í 74M59l45s

27. 1. 2020 21:52

Kde se dá, prosím, najít ten seznam "povinné četby" k rozboru děl?

0 0
možnosti
Foto

Každá škola má svůj seznam. Měl by být pověšený na stránkách.

1 0
možnosti
  • Počet článků 460
  • Celková karma 26,64
  • Průměrná čtenost 1711x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz