Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Á jé, aktivistka! ;-)

Ale konec srandy: co mne udivuje, že nikdo nebojuje za dvojsložkový vzdělávací systém, jak ho mají např. v Německu. Jo, to by se dalo debatovat o nárocích na maturitní zkoušky, kdyby maturita nebyla kvůli požadavkům na úrovni absolvování ZŠ pro srandu králíkům. Politiky a ouřady chápu - dělají svoje věci ze zištnosti nebo neschopnosti, ale že vy kantoři mlčíte k tomu, že budoucí zámečník musí umět ještě něco víc než budoucí řešitel černé hmoty a černé energie, aby na střední škole uspěl, to moje hlava nebere. :-P

0 0
možnosti
Foto

Inu, já právě chci, aby studenti věděli více, proto si přeji návrat slohů a ústního do škol. Stávající maturitní model není šťastný. Vědomostní záležitosti ošetří testy. Pěkný den.

0 0
možnosti

Myslím, že "zkušený češtinář" by i na cizí škole při maturitní zkoušce dovedl ohodnotit studenta. Přece pozná, jestli student se dovede vyjadřovat a ví o čem mluví. Zkouška není jen o naučeném obsahu nějaké knihy, je také o celkovém chytrém vyjadřování.... Na škole chybí rétorika, aby byla čeština "naplněná". Už jen

z rozhovoru se studentem se dá mnoho usoudit. Dřív byl na školách při maturitě přítomen jeden učitel z jiné školy. Myslím, že jeho přítomnost dodávala zkoušce trochu váhy. I když zkoušel domácí učitel, který zná žáka a může správně hodnotit. Bohužel, celkové klima společnosti dnes je velmi narušené zásahy jako protekce, snížené pozice učitelů ....

3 0
možnosti
Foto

V mém případě šlo o předsedu maturitní komise, vzájemně jsme si ihned rozuměli, a pokud si vzpomínám, tak šlo profesora češtiny.

0 0
možnosti

"Státní forma" části maturitní zkoušky má spoustu různých nevýhod ale také jednu zcela zásadní výhodu - vcelku slušně zaručuje jednotnou úroveň hodnocení.

Vrátit hodnocení do rukou učitelů na náročnějších školách znamená také vrátit hodnocení do rukou podvodníků a prodejců vysvědčení.

-

Dnešní koncepce maturity je otřesný kočkopes kulhající na všechny tři nohy. Řešení ale není v návratu na školy, nýbrž v odnětí všech částí zkoušky z dosahu kohokoli na dané škole.

3 0
možnosti
Foto

Jako že učitelé budou zkoušet na jiných školách, než kde učí? ;-) Taky kolegové navrhovali kamery, abychom se cítili ještě lépe... A nestačily by fakt ty testy?

0 0
možnosti
Foto

J51a38n15a 65M18a42j82o49v45á

20. 2. 2020 12:37

Veroniko, vím, že o maturitách píšete často a nejste z nich šťastná. Netajím, že tématu nijak nerozumím, maturovala jsem dávno a na současném způsobu mi asi nejvíc vadí jeho nepřehlednost, neustálá dlouhá čekání, která maturanty přivádějí k šílenství a zcela subjektivně i nízké nároky proti tomu, co jsme zažívali my (ale to může být jen dojem).

Netroufla bych si to tématu diskutovat, ale napadlo mne jen, jestli by nebylo šikovnější s některým z členů školského výboru navázat předem kontakt, sejít se, vysvětlit svůj názor a přístup - prostě JSTE odborník z praxe, domluvit se, co pro výbor připravit a pak přijít v roli hosta, který je očekávaný. Mohlo by to pomoci.

Víte, myslet si, že si vás všimnou, protože o tématu píšete je takové optimistické. Snad až příliš. Ráda se držím toho, že chci-li se s někým domluvit, musím se naučit jeho jazyk a mluvit jím. To prostě platí i v parlamentu.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji, Jano. Ano, kontaktovala jsem ty, s nimiž mluvit chci, a jmenovala v blogu ty, s nimiž mluvit nechci. Uvidím, zda se mi někdo ozve.

Třeba profesor Bohuslav Svoboda, jeho řeč mě skutečně vyděsila. Před mnoha lety, v roce 1997 jsme s Danajkou vedly kampaň za záchranu ÚPMD v Podolí. Za tuhle krásnou porodnici se tehdy postavily všechny ostatní pražské porodnice. S jedinou výjimkou - Vinohradská porodnice v čele s profesorem Svobodou to neudělala. Šlo samozřejmě o pacientky, které Podolí Vinohradům přetahovalo. Tenkrát jsem tu nekolegialitu nechápala.

A s Kateřinou Valachovou také mluvit nechci. Napáchala toho v českém školství už dost.

I poslanci by měli zvážit, s kým se při hlasování spojují.

1 0
možnosti

Proč je státní maturita špatná? Má to znamenat, že

a) její konkrétní současná forma je špatná, a protože nevěříte, že by se podařilo prosadit její opravu, tak decentralizace by to zachránila aspoň na některých školách;

nebo

b) z nějakého důvodu chcete, aby úroveň na různých školách byla různá?

0 0
možnosti
Foto

Navrhujeme ponechat testy, slohy a ústní vrátit do kompetence škol.

Celou historii SM mám v blozích (a článcích z MFD) v rubrice Škola a maturita. Až pochopíte systém, založený převážně na formě, můžeme diskutovat dále.

1 0
možnosti
Foto

Co máte proti tomu, aby státní zkouška prověřila schopnost studentů abstraktně i logicky myslet na určité úrovni pro všechny shodné, tedy sepsat nějaký smysluplný text a použít matematické symboly. Když jsou do toho vráženy veřejné peníze.

0 0
možnosti
Foto

Proti smysluplným textům a abstraktnímu myšlení nic nemám, naopak. Proto chci, aby slohy a ústní vrátily do kompetence škol. maturanti už deset let smysluplné texty nepíšou a formální rozbory dvaceti děl budou mít dlouhodobé následky. Pěkný den. PS: Předpokládám, že o té maturitě také mnoho nevíte.

6 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS