Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LH

Největší válečníci vetsinou mivaji modrou knizku... Mate karmuR^

13 3
možnosti
Foto

Jednoho takového máme na Hradu. :-)

5 3
možnosti
Foto

Vážená paní, upřímně vyznávám, že jste mne zklamala. Ne, že bych Vaše některé články nevnímal už několikrát s rozpaky. Ale tento je mi vskutku proti mysli . Čím? Tou jakoby polemikou. Nic konkrétního v protikladu k ničemu konkrétnímu. Pro mne to vyznívá: Jsem připravená obdarovat ni rybami ni raky každého, kdo myslí si to taky:-) Co? Něco báječného:-)

6 5
možnosti
Foto

Ta Vaše agitka má jednu zásadní chybu. Při každém válečném konfliktu jsou dvě strany. Jedna napadená a druhá ( často slabší a menší), která se musí bránit. Pokud už jste zabrousila do Hellady, tak mám raději statečného Hektora či statečné obránce Thermopyl....a z bližší historie statečné finské vojáky bránící se proti mocenské agresi Ruska....

6 2
možnosti
PS

P82a95v57e21l 75S97i24t14a83ř

24. 4. 2021 20:41

Finsko za 2WW bylo na straně Německa, víte to?

1 6
možnosti
PS

P94a66v67e81l 95S72i43t31a51ř

24. 4. 2021 19:42

p. Bártovi to zase dojde až jako poslednímu, až mu něco bouchne pod oknem, nebo mu nepřijde důchod bo musíme zvýšit výdaje na obranu nebo na útok...atd., nebo dorazí místo důchodu potravinové lístky... atd. Jinak jste to napsala perfektně...

6 6
možnosti
Foto

My ovšem nejsme ve skutečné válce, to jste si jistě všiml. Je to mediální a propagandistická válka. Mnoho lidí je prostě na straně napadeného - tedy Česka, svoji vlasti. Mezi nimi i já. Jiní jsou zase na straně agresora....

5 0
možnosti
Foto

To víte, každý správný chlap se na válku jen třese, aby si konečně mohl zastřílet. Nevím, kolik Vám bylo v r 1968.

Můj otec byl v mobilizaci v r. 1939, obávám se, že by z Vašeho článku radost neměl. Ono někdy je potřeba se bránit. Vzpomeňte na Finy, kteří dokázali odolat mnohonásobné přesile. Podle Vás se měli nechat zmasakrovat a poruštit?

A nebo také máte raději klid na práci?

9 5
možnosti
PS

P30a10v50e45l 93S90i88t81a11ř

24. 4. 2021 19:43

nevšiml jsem si, že by nám stáli ruské tanky na hranici.

4 4
možnosti
PC

Výborný článek!R^

9 4
možnosti
VB

Moc krásně napsáno, smekám.

7 4
možnosti
Foto

Já jsem si nevšiml, že by někdo volal do války.Jeste jste zapomněla na válečného štváče Karla Čapka a na dramatickou scénu ve které dává matka do rukou svého posledního syna pusku s výzvou jdi!...to vše v době kdy českoslovenští muži volali v ulicích - Dejte nám zbraně,dali jsme si na ně!

7 3
možnosti
Foto

Paní autorka by to řešila květinou. To patrně pomůže, okupanti se rozpláčou a odejdou do svých domovů.

5 6
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,74
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz