Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

:-)Napadá mě: 1. Josef Kainar, 2. Gabriela Osvaldová.

Nohavicovy texty samozřejmě uznávám velice. VR^

0 0
možnosti
Foto

Víte co? Hodim Vám do toho vidle.:)

Furt tu říkám, že nejdůležitější je naše dětství. A pořad si myslím, že prvopočátky toho, než si dítě začne užívat vymožeností doby, ještě i dnes...i dnes...pořád nejspolehlivěji obstará starý dobrý František Hrubín. Základ základu vnímání. Za mne...z toho důvodu génius slova, které teprv ale velm.i důležitě posouvá do vnímání dalších. Kde nastupují ti Vaši a které fakt nechci měřit. Takže mého výherce máte. Mimochodem obstojí i pro nás velké...a v jistém smyslu slova, není nad něj.:)

1 0
možnosti
Foto

Hrubínovy minipohádky umím nazpaměť. Četla jsem je dětem dokoladokoladokola... jako Renčovu Perníkovou chaloupku.

A Šahrazád jsem recitovala na xV soutěžích...

0 0
možnosti
MP

Pro mě je tím nej básníkem - s velkým náskokem - Vítězslav Nezval, o kterém řekl (tuším) Vančura, že "vypadá jako vesnický dacan, ale básní jako anděl" :-). Jsou to básně všedního dne, předměstí, radosti z bytí. Mám celkem rád i Seiferta a Bednáře, ale jsou na mě dost pesimističtí (hlavně pozdní Seifert). Současnou poezii moc neznám. Docela se mi líbí Slavík ve zbytku noci od Václava Honse. Také Jiří Suchý. Nohavicu prakticky neznám - jen Těšínskou a ta se mi líbí.

0 0
možnosti
AT

V současné době,

není čisto ani mezi současnými básníky a tak žádný, ani ten co se jmenuje Jaromír Nohavica. Ti opravdoví, kteří měli své srdce na svém pravém a správné místě jsou již u naše otce Boha a těm jsme věřili a nadále věříme.. Neb není, kdo by vykydal.....K.K.

0 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,69
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz