Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LP

Zasloužená karma.:-)R^ Jenom dodám pro pana Jiřího, že těžká četba to pro něj byla snad proto, že byl velice mlád. Pro dospělého jedince jde o čtivé a poutavé romány s geniálníma dialogama, monologama, neskutečně působivým popisem vzhledu a povah jednotlivých aktérů. Jediná, na četbu náročná pasáž, bylo pojednání o Otci Zosimovi v Bratrech Karamazových. To je ale zase vyváženo tím, že tento román je pravděpodobně ze všech nejlepší.R^

5 0
možnosti
Foto

Ano. A pro Vás, coby kantorku typ na román Mladí lvi - Irwin Shaw R^ Proč? Lze na něm studentům až demonstrovat perfektní skladbu, resp. stavbu románu. A dá se číst i až jedním dechem:-)

0 0
možnosti
Foto

Neučím, teď. Od Shawa miluji Chléb na vodách. Mladé lvy jsem rozečetla...

0 0
možnosti
Foto

Škoda. Pro studenty.

0 0
možnosti
Foto

;-) Tak někdy v šestnácti letech to byl pro mladýho kluka nářez. Nedalo se to číst ,,jedním dechem". Ke všemu je třeba ,,dozrát", natož si to až vychutnat, či pochopit v širším kontextu. Jinak, mnou zmíněné dílo bylo prvotinou Dostojevského. A měli jsme jej doma. A tak jsem ,,přelouskal" kde co od klasiků až po žánry všeliké:-)

0 0
možnosti
Foto

V šestnácti jsem četla Idiota v tramvaji, při cestách na divadelní zkoušky. z Vršovic do Dejvického Kaštanu. :-)

0 0
možnosti
Foto

Za mejch mladejch let cesta starou tramvají na cca jednu hodinu. Já to jezdil opačným směrem. Ovšem za děvčetem;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,74
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz