Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Paní Valíková podejte žalobu. Důkazní břemeno bude na vás. Docela mě zajímá jak dokážete, že text, který vás iritoval cituji: "To vše samozřejmě, dodávám já, pro případ jaderné války, ke které svět nezadržitelně směřuje, protože Ukrajinci nedodržovali minské dohody a utlačovali ruskojazyčné spoluobčany." Tahleta vsuvka byla schválně doplněna výrazem "dodávám já (Karel Trčálek) a je hlavně ve spojení na vaše otázky ohledně provozuschopnosti krytů, stavu lékařských zásob a akceschopnosti úřadů. Čili suma sumárum "To vše pro případ jaderné války"

Hodně štěstí na policii a u soudu.

1 0
možnosti
Foto

Pane Svobodo, sledujte diskusi. Pochválila jsem pana Trčálka, že změnil text a odsadil odstavec. 😃 Takto je parodie OK. Pěkný večer.

0 0
možnosti
Foto

Parodie je jednou z nejstarších literárních forem, lze ji považovat za druh satiry, který dosahuje satirického efektu směšným napodobením stylu nebo ideje původního díla. Parodie má tendenci přetvářet existující, napodobovat, deformovat, podvracet pretext. Je rozlišitelná intenzitou akcentu na imitaci původního díla a na druhé straně mírou diferenciace.

J. Skalička tvrdí, že parodie je "umělecké dílo, které napodobuje jistou předlohu nebo vzor tak, že přejímá jejich specifické a typické rysy, ať ideové, ať tvárné, a nově je uspořádává se záměrem komickým nebo kritickým".

Dovolil bych si přidat link na celé znění „autorského zákona“ https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-121, věnujte prosím pozornost § 38g, kde doslovně stojí že: Do práva autorského nezasahuje ten, kdo užije dílo pro účely karikatury nebo parodie.

A pomluva jako reakce na satirické dílo, to fakt nevím. Takový Klaus, Zeman nebo jakýkoliv další předseda vlády by se musel soudit do smrti.

11 0
možnosti
Foto

Vážený pane Bango,

ve svém článku nepíšu konkrétně o parodii, píšu obecně o nešvarech, které se tady na blogu objevují.

Pokud jde o tu jednu konkrétní "parodii", která mě vytočila, autor odsadil odstavec a nesměšuje už tedy moje myšlenky se svými. Alespoň graficky. Dále netřeba řešit. Přece tady nechceme cenzuru. ;-D

Jinak děkuji za připomenutí literární teorie. Budu na ty věty pamatovat a nějakou pěknou parodii si taky střihnu.

4 2
možnosti
RJ

Jste zase šlápla do s odpuštěním lejna...Interpretace trestního ale i občanského práva do "virtuálního" prostoru je problém se kterým si naše soudy, potažmo orgány činné v trestím řízení moc poradit nedokážou.

1 0
možnosti
Foto

Tak jste nám představila Kodex blogera č.2 :-)

2 1
možnosti
RJ

Kodex každého člověka by měl být neurážet ostatní...

5 0
možnosti
KT

Nyní se koná soud nad tímto světem, nyní bude vládce tohoto světa vyvržen ven!

3 0
možnosti
ZZ

To už opět hodně přeháníte !

Nejste vládce tohoto světa - maximálně jen členem přátel vaší "kočičí pracky".

:-P

5 6
možnosti
Foto

Je tedy trestná i pomluva směrovaná vůči Radce Kielbergerové?

Ptám se pro kamaráda.

1 0
možnosti
Foto

Konkrétně. Když Radka K. poprvé opustila blog, vrátila se i kvůli mému dopisu. Je to dohledatelné, psala o tom v blogu. Kdy jsem ji pomluvila? Máte důkazy? Nebo Vám "někdo něco povídal"?

0 0
možnosti
  • Počet článků 459
  • Celková karma 27,04
  • Průměrná čtenost 1715x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz