Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LH

Nikdo neví, co jsou "evropské hodnoty". Ale prý kdo se takhle drze zeptá, zen je "dezolát", říkali "liberálové".

9 7
možnosti
OD

Máme konec února, půlka města lyžuje, ostatní nakupují, bezdomovci popíjejí a pokuřují po zastávkách, nikdo nezmrzl, nikdo nezemřel hlady, není to karneval, ale po něm bejvá půst a na Velikonoce nám na nebe vzejde Jindrus Blšanus Rex Desolateum za mohutné podpory věřících a my ostatní vezmeme žílu a půjdeme zmrskat roby a ony nám za to pomalují vejce. Čekáme, až Rusa přestane bavit dobejvat Ukrajinu, nkdo nemobilizuje, zato mnozí debilizují.

Každému vše čisté, ať každý má, co rád.

Jedno je jisté, nikdo nejsme akorát,

Četli jsme sovo ženy, která si našla nového hrdinu a sbírá argumenty k rozvodu s vlastní minulostí a přítomností.

Pax Vobiscum

10 5
možnosti
LH

"Sovo ženy". Víc mimo téma už to Dubovsky nezvládlo.

3 4
možnosti
OD

Ale pančelko, to jsou přeci všechny ty dnes samozřejmé a v dobách, kdy jste byla mladá, krásná a chytrá dívka s budoucností, toužené věcičky, kterých si už nevážíme a které nám dnes překáží v tom vrazit zase noc do zadku Vladimíra Východního a jeho místních flastenenckých Jarků.

4 8
možnosti
Foto

Ano, paní Valíková. Všechno, každá lež, nepravost, a podvod se dá dnes (ideologicky) nějak vysvětlit, objasnit, nebo aspoň úspěšně zamlžit. "Poloviční pravda je úplná lež" se říká... Na to jsou naši politikové experti. A co jsou ty skutečné "evropské hodnoty" se od nich nedozvíme. (I já bych to chtěla vědět). Vojínu Kefalínovi to major Terazky vysvětlil- a basta... Zdá se, že i my, čeští občané, jsme dnes Kefalínové". :-/

Jo, po měsíční viróze jsem se konečně dostala k četbě Vaší knihy Češtinářky, a jsem s ní spokojená. Je tam vše, paní Valíková. Zamyšlení nad dneškem, nad poměry v kolektivu profesorského sboru na střední škole, jejich pedagogický přístup ke studentům, je tam i zamyšlení nad literaturou, nad autory knih - i nad literárním postavami jejich románů. Mne, velkou čtenářku, to zajímá. Kniha Češtinářky je zajímavá, čtivá, a ani humor v nich nechybí. Jsem ráda, že se tato ocitla v naší knihovně. Díky za ni... ;-)R^V

6 3
možnosti
Foto

Tejto téme sa v súčasnosti venuje dosť pozornosť, ale ja mám pocit, že hodnoty ako také miznú...

3 1
možnosti
RJ

Janka, pozornost se věnuje jejich výkladu, samé hodnoty už nejsou důležité.

2 0
možnosti
Foto

J15o24s48e48f 82B79á94r33t74a

18. 2. 2023 14:05

Ony se ty evropské hodnoty mění, dneska je to třeba Sláva Ukrajině.

4 1
možnosti
Foto

R^:-)Atˇ žijí evropské hodnoty! A moje taky!;-)

5 0
možnosti
LP

no tak snad je máte stejný. Nebo snad ne ??!!

0 0
možnosti
PK

Neuvádíte třeba - nepokradeš, nesesmilníš, nepožádáš manželky bližního svého ...ty už tam asi nepatří:-)

1 0
možnosti
RJ

To nejsou evropské hodnoty, to jsou hodnoty desatera. :-)

0 0
možnosti
JK

No tak jedna z těch hodnot je třeba nelhat. Se podívejte na rozdíl ve lhaní mezi většinou politiků v Západní, Střední a nakonec Východní Evropě, dyť je to normálně vidět na mapě, čím dál od původního jádra EU, tak tím hůř. Co je na tom složitýho?

4 8
možnosti
Foto

Žijete v dosti zábavné iluzi. Lže se všude stejně, akorát to ne všude stejně je vidět, zejména když lháři pro své lhaní mají či ovládají dostatek nástrojů. Někteří jim pak ty jejich hovadiny polykají i s navijákem...

13 2
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,70
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz