Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Z dnešního tisku: "Studentům se nelíbí Ševčíkovo vystupování ve veřejném prostoru".

Z filmu Čtyři vraždy stačí, drahoušku: "Masový vrah pan Camel právě zastřelil tři členy orchestru. Nelíbilo se mu, jak hrají..." Taky výborná komedie :-).

12 1
možnosti
Foto

Ševčík údajně nevykazuje významnější publikační činnost a příliš neovládá angličtinu. Nicméně se stal děkanem národohospodářské fakulty a mnoho uznávaných ekonomů s výsledky bylo odtud vyštváno. NHF se tak víceméně proměnila v jakousi sektu vedenou Ševčíkem, odkud museli odejít vyučující a někdy i studenti, kteří si dovolili s děkanem nesouhlasit.

14 2
možnosti
Foto

Nechť tedy ti nesektářští studenti a učitelé zvolí nový senát. V patřičné době. Nebo to bude nutné vypálit?

6 1
možnosti
Foto

Máte pravdu, dávám Vám karmu R^

Jen mám jakési divné pocity, že současní studenti si vzali inspiraci z padesátých let, kdy byla tehdejšími médii na maximum rozpoutaná hysterie proti Miladě Horákové.

Že by si současní studenti nechali vymýt mozky jako naši předkové před více než 70 lety?

13 14
možnosti
RJ

Už jsem to tu napsal pod jiným blogem, pana Ševčíka znám z pracovních vztahů a je to, dle mého názoru, osobnostně egoista, hulvát a sebestředný manipulátor. Což je opět, dle mého názoru , také důvod proč se vyskytl na tom inkriminovaném místě. Takže jeho vysvětlení celkem i věřím, já, pan Ševčík, si to půjdu vyřídit s velitelem policie, protože já jsem přeci NĚKDO...a dopadlo to jak dopadlo.

K tomu co píšete. Jediný kdo má právo rozhodovat o tom zda má, či nemá zůstat ve své funkci je univerzita a její orgány. Jakýkoliv politický nátlak, např. z pozice ministra školství je zcela nepřípustný.

Demonstrující studenti? Jistě, mají právo na demonstraci ale mají i právo mluvit za ostatní studenty? Poměr demonstrujících vůči ostatním je poměrně tristní, takže se opravdu nabízí otázka, zda nejsou jen "političtí aktivisté".

7 0
možnosti
Foto

Jo, první odstavec podepisuji. Když jsem na něj vřískala kvůli češtině a češtinářům, byl totálně konsternovaný, není na takové odezvy zvyklý. ;-D Možná jsem větší hulvát.

Ale člověk nemá být zbaven funkce proto, že je egoista a sebestředný hulvát či kvůli jiným osobnostním rysům. Máme tu zákony.

7 1
možnosti
LS

Zákony jsou od toho ,aby se nedodržovaly.

Vláda,parlament,senat a prezident si protiústavně upravili zákon k obrazu svému.

Nějaky vysokoškolský zákon?, to je jen cár papíru.:-):-)

5 1
možnosti
Foto

Protiustavne?Vy jste ústavní soudce a už jste rozhodl...?

5 2
možnosti
AT

Tak nevim, mají aktivističtí studenti právo vystoupit proti svému děkanovi, nebo zaslouží opovržení, že pomáhají nadřízeným odstranit nepohodlné kolegy?

3 1
možnosti
Foto

A neodsuzovali jsme jeste vcera situaci v Anglii, kde par aktivistickych studentu tlacilo na vedeni skoly, aby vyhodili letiteho ucitele za malo "liberalni" postoje dle islamskych nebo afroamerickych meritek?

6 2
možnosti
MP

R^ To víte, je nová doba: host vyhazuje vrchního :-).

12 3
možnosti
Foto

Tak to jste dost mimo. Ta poslední kritika není proto, že se účastnil demonstrace. Ta je proto, že se účastnil toho co se dělo po ukončené demonstraci. Já osobně bych byl velmi nerad kdyby mé děti vychovával někdo kdo se v davů radikální lůzy za pokřiku Čechy Čechům účastní útoku na symbol naší pomoci Ukrajině. Agresivní dav se nerozešel ani po výzvách policie, která byla nucena zasáhnout. A jeho dospělým studentům se to také nelíbí. Ty jeho trapné výmluvy, že šel náhodou okolo jsou na úrovni malých dětí. To má být učitel? Teoreticky by to měl být vzor pro své žáky a studenty....

20 7
možnosti
Foto

Tak Národní obrození máme za sebou, když jsme u těch věčných vzorů. I učitelé a básníci jsou jen lidé, pane Bárto.

Pokud se to studentům nelíbí, budou muset počkat, až se obmění akademický senát dané fakulty. Nebo jste pro porušování zákonů?

4 1
možnosti
PL

P20e66t89r 26L73o62r12e57n73c

15. 3. 2023 20:41

Ano, "to už jsme v naší kotlince také zažili."

Třeba v listopadu 1939 a v listopadu 1989, kdy proti hanbatým politikům vyšli mladí do ulic.

;-)

8 1
možnosti
Foto

V roce 1989 jsme nešli do ulic kvůli odvolání děkanů a rektorů, ale kvůli svobodným volbám a svobodě slova. Zopakujte si historii. Vaše znalosti jsou tristní.

7 1
možnosti
Foto

R^Presne tak. Pokud doted nemel senat a rektor vyhrady kvuli jeho praci, bude to po Drulakovi dalsi priklad totalitnich praktik. Jine oznaceni pro to neni.

Nedavno mi jedna ucitelka dejepisu a historie na gymplu vypravela sve obavy vylicit nedavnou historii studentum zcela presne. Jak zvazuje kazde slovo, ktere by mohlo byt zneuzito.

6 3
možnosti
Foto

No, já naštěstí učím literaturu. Minulý týden jsem dvakrát utopila Peruna v Dněpru a studenti byli nějací zaražení... pak mi to došlo...;-D

1 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,68
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz