Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZV

Z78b91y39ň62a 28V81r93b44a

14. 5. 2023 22:33

No myslím, že narozdíl od cca 95% diskutérů v této diskusi mohu přesně popsat, co to znamená 27 hodin přímé vyučovací povinnosti. Klidně se ptejte, co byste chtěli vědět, povyprávím.

Mám totiž takový nebo blízký nadúvazek už sedmý rok v řadě (někdy jsem měl 25, 26). Učím matematiku a zeměpis, mám celou dobu třídnictví. A ne, fakt to není legrace. Vyžaduje to spoustu času, výbornou připravenost po odborné stránce a hodně, opravdu hodně zkušeností a nadšení.

A především - nedá se to vydržet dlouho. Po těch zmíněných sedmi letech toho mám plné kecky a jsem dohodnutý na postupném snížení úvazku na normálních 21 hodin během příštích dvou let. Opravdu nehodlám profesně vyhořet ještě před čtyřicítkou.

Takže vy, kdo tu píšete, jak je to v pohodě a další trapné výkřiky, typické pro lidi, kteří v životě za katedrou nestáli, si to nejdřív pojďte vyzkoušet. Třeba na rok. Jistě vás nějaká škola vezme. A pak nám přijďte povykládat, jak je těch 27 hodin přímé pedagogické činnosti naprosto v pohodě.

16 0
možnosti
RK

Musíme šetřit ale hlavně ne u nás.

1 8
možnosti
DR

Není potřeba navyšovat žádné úvazky, bohatě by stačilo kdyby se díky tomu nesmyslu o 130% průměrného platu neudělala z učitelů jakási privilegované skupina nadlidí, poněvadž je to povolání jako každé jiné.

11 4
možnosti
ZV

Z89b89y61ň11a 78V30r35b33a

14. 5. 2023 22:28

plácáte hlouposti, jako každý, kdo o tom povolání nic neví...

dobrého učitele potřebujete dobře zaplatit, jinak vám zdrhne do jiného oboru. A pokud budete mít špatné učitele, budete mít slabé výsledky vzdělávání, což snižuje konkurenceschopnost země na trhu práce a v ekonomice obecně.

Těch 130% (jakože to určitě nebude 130%, to se vsaďte), je jen takové nutné minimum na to, aby aspoň dvojkaři uvažovali, že jednou půjdou učit.

9 0
možnosti
LT

L25í27d25a 95T21i32c82h39á

14. 5. 2023 19:20

Jsem už dlouho v důchodu, ale za svůj kantorský život jsem zažila mnohé změny. Nejdřív úvazky 21 hodin, pak to zvýšili na 24 hodin, ale protože se spousta kantorek z toho lehce hroutila, snížili to na 22 hodin. Učit více hodin? To se asi dá, pokud máte půl úvazku tělesné výchovy nebo výtvarné výchovy. Učíte-li ovšem češtinu a angličtinu, tak je to opravdu na hlavu.

15 0
možnosti
RC

Vazena pani ucitelko, nepiste prosim nesmysly!

Plny uvazek ucitele je 40!!! hodin tydne. Tech vasich 22 resp. 21 hodin je prima pedagogicka cinnost, nikoliv velikost uvazku.

0 4
možnosti
Foto

Plný úvazek přímé pedagogické činnosti, pane Caho. Návaznost textu. K tomu přidejte další hodiny nepřímé činnosti. Je jí dost. Pěkný den.

8 0
možnosti
VH

Jakmile budou platy vyšší, přijdou do školství lepší, odolnější, výkonnější a vyřeší se to samo. Třeba navýšení přitáhne na školy i chlapy a začne se méně pobrekávat. Být učitelem, tak to beru, něco, za něco.

2 2
možnosti
Foto

Pane Hanuši, učitel může učit více hodin, pokud chce. Nikdo mu nebrání. Ani Vám nikdo nebrání praštit s dosavadním zaměstnáním a přijít učit.

8 0
možnosti
Foto

Tak ja pracujem doteraz v ekonomických pozíciach, toto je špecifické, ale nerozumiem tomu zrušeniu 9 triedy, ja sama som produkt tohto zrušenia, myslím, že som sa necítila zrelá ísť z toho ôsmeho ročníka na strednú školu...je to individuálne. Je to ako v starej divadelnej hre, statky-zmätky.

0 0
možnosti
Foto

Devítky mi nevadí. Maturanti jsou přestárlí.

4 0
možnosti
Foto

Já vnímám složitost problematiky, sám jsem přednášel. Ale: postavte se před zrcdlo (neberte osobně):

1/ Je silný tlak na zvýšení platů na 130% průměrné mzdy a to v době životně nezbytných škrtů a to zejména ve státní správě, kterou Babiš vytáhl příjmově nad úroveň soukromého sektoru

2/ Pláčete nad možným zvýšení úvazku na 27 hod. týdně v situaci, kdy si v soukromém sektoru většina zaměstnanců může pouze nechat zdát o hranici 40 hod. týdně podle ZP

3/ Kromě předchozího neregistruji žádný stěžejní tlak na jiné oblasti, např. snížení byrokracie, aby zbylo více času na "učení".

Koneckonců ani vy sama se nevyhnete rozpolcenosti, když např. žehráte, kolik peněz utratil Cermat za maturity s dlouhou dobu nejakostními výstupy, abyste v diskuzi obávala "povalení" Cermatu.

Maně si v takovýchto souvislostech vzpomínám na své vystoupení na schůzi ROH v roce 1990, kdy jsem zaměstnancům (bezvýhradně administrativa) říkal, že může nastat situace, kdy nezbyde než při nezvýšených platech dělat o 50 až 100% víc, za což jsem sklidil hned druhý den delegaci odborářů u ředitele a stížnost, že šířím pesimistiké nálady.

5 6
možnosti
Foto

Níže vysvětluji.

Hodiny přímé pedagogické činnosti nejsou celý úvazek. Teď má učitel k jedné hodině ve třídě zhruba další hodinu na přípravy, opravy, maily, classroomy, schůze, dozory, kopírování, powerpointy ... V případě, že bude mít 27 hodin týdně, vyjde na jednu hodinu asi 20 - 25 minut. Pokud by tedy učitel měl pracovat 42 hodin týdně.

Většina učitelů samozřejmě pracuje už teď více hodin. Pěkný den.

5 2
možnosti
JN

Jak již víte, úplně se spolu neshodneme v názorech na státní maturitu (ta realizace je ze strany Cermatu či MŠMT často špatná, ale samu o sobě ji považuji za potřebnou), ale jinak bych z Vašeho dnešního článku podepsal prakticky všechno.

7 1
možnosti
Foto

Děkuji. Možná jste si všiml, že maturitní testy už nekritizuji (bušili jsme do nich dlouho, jsou příčetné). Spíš se bojím, co přijde, až povalí Cermat.

Ústní a slohy jsou v rukou škol, ale některé si toho ještě nevšimly. A také je limituje zákon - školní seznam četby. Ty formální rozbory už si dělají líné češtinářky samy.

5 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,74
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz