Děkujeme za pochopení.
Z78b91y39ň62a 28V81r93b44a
No myslím, že narozdíl od cca 95% diskutérů v této diskusi mohu přesně popsat, co to znamená 27 hodin přímé vyučovací povinnosti. Klidně se ptejte, co byste chtěli vědět, povyprávím.
Mám totiž takový nebo blízký nadúvazek už sedmý rok v řadě (někdy jsem měl 25, 26). Učím matematiku a zeměpis, mám celou dobu třídnictví. A ne, fakt to není legrace. Vyžaduje to spoustu času, výbornou připravenost po odborné stránce a hodně, opravdu hodně zkušeností a nadšení.
A především - nedá se to vydržet dlouho. Po těch zmíněných sedmi letech toho mám plné kecky a jsem dohodnutý na postupném snížení úvazku na normálních 21 hodin během příštích dvou let. Opravdu nehodlám profesně vyhořet ještě před čtyřicítkou.
Takže vy, kdo tu píšete, jak je to v pohodě a další trapné výkřiky, typické pro lidi, kteří v životě za katedrou nestáli, si to nejdřív pojďte vyzkoušet. Třeba na rok. Jistě vás nějaká škola vezme. A pak nám přijďte povykládat, jak je těch 27 hodin přímé pedagogické činnosti naprosto v pohodě.
V46e94r35o94n55i32k13a 12V90a71l26í19k47o29v69á 72Š49u87b39o38v83á
Děkuji.
R97a55d70e68k 70K13n41ě78ž38í17n17e89k
Musíme šetřit ale hlavně ne u nás.
D38a70n 14R33o91z71s61í52v24a49l
Není potřeba navyšovat žádné úvazky, bohatě by stačilo kdyby se díky tomu nesmyslu o 130% průměrného platu neudělala z učitelů jakási privilegované skupina nadlidí, poněvadž je to povolání jako každé jiné.
Z89b89y61ň11a 78V30r35b33a
plácáte hlouposti, jako každý, kdo o tom povolání nic neví...
dobrého učitele potřebujete dobře zaplatit, jinak vám zdrhne do jiného oboru. A pokud budete mít špatné učitele, budete mít slabé výsledky vzdělávání, což snižuje konkurenceschopnost země na trhu práce a v ekonomice obecně.
Těch 130% (jakože to určitě nebude 130%, to se vsaďte), je jen takové nutné minimum na to, aby aspoň dvojkaři uvažovali, že jednou půjdou učit.
L25í27d25a 95T21i32c82h39á
Jsem už dlouho v důchodu, ale za svůj kantorský život jsem zažila mnohé změny. Nejdřív úvazky 21 hodin, pak to zvýšili na 24 hodin, ale protože se spousta kantorek z toho lehce hroutila, snížili to na 22 hodin. Učit více hodin? To se asi dá, pokud máte půl úvazku tělesné výchovy nebo výtvarné výchovy. Učíte-li ovšem češtinu a angličtinu, tak je to opravdu na hlavu.
V79e76r25o45n80i77k36a 86V23a44l17í65k18o66v90á 81Š15u55b62o41v25á
Dekuji.
V77e67r22o63n74i86k44a 23V69a25l18í83k19o88v69á 63Š83u80b25o79v21á
Díky.
R47o28s42t94i28s86l51a59v 44C75a93h11a
Vazena pani ucitelko, nepiste prosim nesmysly!
Plny uvazek ucitele je 40!!! hodin tydne. Tech vasich 22 resp. 21 hodin je prima pedagogicka cinnost, nikoliv velikost uvazku.
V42e78r55o68n44i40k54a 56V16a17l81í17k87o61v42á 11Š38u93b53o65v93á
Plný úvazek přímé pedagogické činnosti, pane Caho. Návaznost textu. K tomu přidejte další hodiny nepřímé činnosti. Je jí dost. Pěkný den.
V82l49a34d21i25s52l68a28v 67H81a38n38u50š
Jakmile budou platy vyšší, přijdou do školství lepší, odolnější, výkonnější a vyřeší se to samo. Třeba navýšení přitáhne na školy i chlapy a začne se méně pobrekávat. Být učitelem, tak to beru, něco, za něco.
V53e39r19o36n73i18k97a 14V79a85l84í41k66o34v43á 85Š64u61b35o68v89á
Pane Hanuši, učitel může učit více hodin, pokud chce. Nikdo mu nebrání. Ani Vám nikdo nebrání praštit s dosavadním zaměstnáním a přijít učit.
J27a36n86a 49M75e57l25i27š64o62v51á
Tak ja pracujem doteraz v ekonomických pozíciach, toto je špecifické, ale nerozumiem tomu zrušeniu 9 triedy, ja sama som produkt tohto zrušenia, myslím, že som sa necítila zrelá ísť z toho ôsmeho ročníka na strednú školu...je to individuálne. Je to ako v starej divadelnej hre, statky-zmätky.
V96e60r86o34n12i34k23a 66V79a61l26í25k90o35v59á 89Š42u58b77o63v11á
Devítky mi nevadí. Maturanti jsou přestárlí.
P51a10v77e80l 93M18a19c54h55a16č29e98k
Já vnímám složitost problematiky, sám jsem přednášel. Ale: postavte se před zrcdlo (neberte osobně):
1/ Je silný tlak na zvýšení platů na 130% průměrné mzdy a to v době životně nezbytných škrtů a to zejména ve státní správě, kterou Babiš vytáhl příjmově nad úroveň soukromého sektoru
2/ Pláčete nad možným zvýšení úvazku na 27 hod. týdně v situaci, kdy si v soukromém sektoru většina zaměstnanců může pouze nechat zdát o hranici 40 hod. týdně podle ZP
3/ Kromě předchozího neregistruji žádný stěžejní tlak na jiné oblasti, např. snížení byrokracie, aby zbylo více času na "učení".
Koneckonců ani vy sama se nevyhnete rozpolcenosti, když např. žehráte, kolik peněz utratil Cermat za maturity s dlouhou dobu nejakostními výstupy, abyste v diskuzi obávala "povalení" Cermatu.
Maně si v takovýchto souvislostech vzpomínám na své vystoupení na schůzi ROH v roce 1990, kdy jsem zaměstnancům (bezvýhradně administrativa) říkal, že může nastat situace, kdy nezbyde než při nezvýšených platech dělat o 50 až 100% víc, za což jsem sklidil hned druhý den delegaci odborářů u ředitele a stížnost, že šířím pesimistiké nálady.
V60e38r41o20n75i15k13a 45V20a77l63í67k46o53v89á 96Š93u23b75o64v84á
Níže vysvětluji.
Hodiny přímé pedagogické činnosti nejsou celý úvazek. Teď má učitel k jedné hodině ve třídě zhruba další hodinu na přípravy, opravy, maily, classroomy, schůze, dozory, kopírování, powerpointy ... V případě, že bude mít 27 hodin týdně, vyjde na jednu hodinu asi 20 - 25 minut. Pokud by tedy učitel měl pracovat 42 hodin týdně.
Většina učitelů samozřejmě pracuje už teď více hodin. Pěkný den.
J70o13s51e77f 78N55o28ž93i67č29k32a
Jak již víte, úplně se spolu neshodneme v názorech na státní maturitu (ta realizace je ze strany Cermatu či MŠMT často špatná, ale samu o sobě ji považuji za potřebnou), ale jinak bych z Vašeho dnešního článku podepsal prakticky všechno.
V83e15r25o30n56i54k32a 80V23a95l64í96k20o79v85á 79Š42u53b69o84v13á
Děkuji. Možná jste si všiml, že maturitní testy už nekritizuji (bušili jsme do nich dlouho, jsou příčetné). Spíš se bojím, co přijde, až povalí Cermat.
Ústní a slohy jsou v rukou škol, ale některé si toho ještě nevšimly. A také je limituje zákon - školní seznam četby. Ty formální rozbory už si dělají líné češtinářky samy.
- Počet článků 461
- Celková karma 25,74
- Průměrná čtenost 1708x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky