Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R^

Stejně jako ve zdravotnictví, tak i ve školství politici lžou.

Slíbili učitelům 15% navýšení platů a nyní se diví, že chtějí 10%.

Stejně jako ve zdravotnictví argumentují, že takové peníze do školství nešly. Ale to, že jsou obory o stovky miliard korun podfinancované nechtějí uznat. Proč nejsou lékaři? Proč nejsou sestry? Proč nejsou učitelé? Protože je politici odmítají zaplatit!

:-)

0 0
možnosti
MV

Děkuji, děkuji a děkuji. V poslední době to napříč spektrem vypadalo, že v tom školství snad už nikdo normální nezůstal. Pořad jen peníze, peníze a peníze. A nic za to. Děkuji Vám za svěží pohled. Souhlasím s Vámi, že to nejsou peníze ale především systém, co je špatně. Hezký den.

0 0
možnosti

Chybí nám svobodné, přirozené vztahy! Chybí nám zcela pravicové myšlení!

0 0
možnosti
JP

Karma!! Konečně jeden z rozumných názorů!! Rozumně formulovaný důvod, proč jsem před skoro 30 roky ze školství odešla. Ne, děti nebyly problémem,problémem byl plat, tehdy ještě smlouva na dobu určitou (na neurčito až po několika letech) a především marný boj se systémem. 30 let jsem mimo školství, uživila jsem se, mám o něco víc než učitel (a to jsem nevystudovala technický obor, ale mám humanitní vzdělání), nebyla jsem za celou tu dobu ani den na pracáku a za rok jdu do důchodu.

1 0
možnosti
TG

R^: Nejen za zneklidňující fakta na konci blogu: „Zastavení narůstajícího kolektivismu, ideologické indoktrinace i znovu objeveného kádrování na základě politických názorů“.

To už jsme tu jednou měli. Snad proto se tak často vracím ke slovům vzdělaného a moudrého Petra Piťhy z roku 2008, o stavu českého školství.

Jsou stále aktuální!

0 0
možnosti
PK

Při relativně rychlém růstu mezd všeobecně v posledních 2-3 letech si zas učitelé "relativně" moc nepolepší.

1 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,67
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz