Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pokud nějaká XY prohlásila, že by lidé možná měli dělat nějaký "řidičák" voliče, aby prokázali, že jsou schopni rozhodovat o budoucnosti země, myslím, že je to jen jeden aktuální názor, který může být jedním z podnětů k debatě o volbách v budoucnosti, které se už objevily, např. o volebním právu od 16 let. Navíc názor neobsahoval nic o kádrových posudcích a nálepkách "občan nižší kategorie, volit kvůli reakčním názorům nesmí". Jiné návrhy, třeba o tom, že o budoucnosti země mají rozhodovat jen ti, kteří "to platí", tj. platící daně jako v 19. století, můžeme také šmahem onálepkovat a odsoudit, nebo zařadit do debaty?

0 0
možnosti

I pitomý status na FB není nakonec ničím jiným, než projevem svobody slova. Tedy tím, za co jste jak píšete, před třiceti lety stávkovala.

3 0
možnosti

Nijak jsem nesledoval dnešní oslavy a vlastně ani včerejší demonstraci na Letné. V pátek mi přišla z Varšavy kompletní sbírka knih Sienkiewicze v polštině, tak jsem se položil do originálů románů tohoto nejslavnějšího polského spisovatele.

Přesto jsem na internetu zaznamenal jak pár lidí vypískalo politiky, jak pískali proti rektoru Zimovi. Zase si pár lidí myslí, že jen oni mají právo, že jen jejich názor a politický postoje je ten jediný správný.

A po pravdě, trochu mě z toho mrazí. Protože takhle začíná totalita.

10 0
možnosti
Foto

Pískání a řev davu nemám rád (jednou Hosana, pak Ukřižuj). Nicméně exkomunista Zima nikdy neměl stát v čele moji Alma Mater.

2 0
možnosti
Foto

I77v55a29n 92M52a45r58e73k

17. 11. 2019 17:27

Byl paní Valíková, Bohužel po dnešních exhibicích v Praze. ;-( Rv

4 0
možnosti
Foto

Vidím to stejně

R^ I za článek na iDnes Premium

8 0
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,61
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz