Foto

Paní Veroniko, nejen u nás v Čechách, na Moravě, ale i na Slovensku Karla Kryla milovali. Před léty jsme byli s manželem na dovolené n Slovensku, v krásné, dřevěné, malebné dědině Čičmany, A tam, na kmenné zídce čičmanského kostela byl vyrytý kříž a tento nápis: + Brat Karel Kryl. Bylo to dojemné. Děkuji Vám za vzpomínku na statečného člověka, básníka, kytaristu a zpěváka, Karla Kryla. Škoda, že nás tak záhy opustil. I dnes nám chybí.

Foto

Tak tak. Ale někteří tady mohou být rádi, že už nemůže zazpívat něco o nich. I když, ono by se našlo.

JK

Zdá se mi, že jste tohle napsala upřímně a možná se mi podařilo vás i lépe pochopit. Vy jste zkrátka milovala každého, kdo se "k tomu přichomýtl". A všechna ta láska se nakonec přelila do vášně, kterou vám srdce plane pro Nohavicu. Bohužel však, nebo možná bohudík, nevím, je taková velká vášeň slepá.

Foto

Ale pane Kvapile, článek končí v roce 1994.

Víte, kolik chlapů jsem milovala za posledních 30 let? Kvůli jednomu jsem dokonce zachránila porodnici.

RJ

Škoda, že ten váš článek je v premiu. Dobře, že alespoň někdo si v médiích připomněl tohle smutné výročí. Já jsem na Krylovi písně narazil někdy ve třinácti, čtrnácti letech , příšerné nahrávky z mockrát okopírovaných kazet. Později, někdy v šestnácti už to bylo ovšem něco trochu jiného, začal jsem jezdit na tramp, poznal spoustu lidí kteří věděli a znali o Krylovi mnohé. Přišly Porty, posléze jsem je pomáhal i organizovat , poznal spoustu zpěváků, včetně třeba Jarka, taky jsme pár piv vypili, s Dobim si tykáme a občas jsme se vídali, Samsona, Štrosse, spoustu jiných. Pak komunisti padli, Kryl hrál v Praze a začal objíždět republiku. Tam jsem měl konečně, spolu s pár kamarády možnost s ním chvilku mluvit, deset minut, v Mostě. Nezapomenutelný okamžik.

Foto

Myslím, že ho vylovíte i na press readru (Neházejte kamení na mou tvář), ale je v hrozné kvalitě a přicvakli k němu nesmyslně jiný text.

  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,67
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz