Děkujeme za pochopení.
M37a36r82i87e 20T96o73m36š17í49č80k19o69v39á
Vzala jsem si kus papíru a vyzkoušela testík, bez přípravy, v důchodvém věku. Je pravda, že mi chyběl stres, to je třeba odečíst, ta pohoda kterou jsem u testu měla.
Mohu doporučit, dříve než se vyjádříte, běžte do toho. Já prošla, tedy za sebe mohu říci, dá se to bez problémů udělat, jen trochu zapojit myšlení, tam jsou otázky směřovány a navíc i malé nápovědy se dočkáte. Nepomůže se nabiflovat a to je správné, tady si jedničkáři, myslím ti, kteří se stále šprtají, mohou vylámat zuby a naopak salámisti, kteří spoléhají na to, co jim v hlavě po výkladu zůstane, vyniknout.
Tak se pusťte do testu a zvedněte si sebevědomí.
J26a31n84a 93M93a47j62o77v81á
Vezmu to ještě jinak (a uznávám, že o tom články nejsou). Pekelně se mi nelíbí celá organizace maturit. Junior maturoval právě letos a znamenalo to čtyři dny písemek (k tomu on jednu odbornou maturitu a pak ústní. Tedy šestkrát stres jako hrom dokola opakovaný. K tomu dlouho trvá, než se k maturantům dostanou výsledky a tedy nekonečné čekání na "ortel". U nás se třída dozvěděla poslední výsledky "státních" v pátek před jejich maturitním týdnem - no, to už není čas se v případě neúspěchu ani vyplakat, vyvztekat (co komu libo), urovnat si pocuchaná peříčka a jít tím vším dál. Nějak si netroufnu vyjadřovat se k testům (i když názor mám, letos jsem si to samozřejmě prolezla), jsem ještě z časů, kdy rozhlas po drátě šustil do tříd celostátně navržená témata opravdu dlouhých slohovek, ale ten způsob je setsakramensky pitomý.
R29a10d24k55a 82K67i36e65l57b29e49r18g76e51r34o48v70á
ano... zbytečný natahač. A dokonce si všichni myslíme, že ty výsledky - mnohdy hrozné - přicházejí tak, že student v těch všech stresech a přípravách v několika dnech ani nemá sílu na nějaké odvolání... a na to, domníváme se, právě na to se v Cermatu sází.
J24o52s49e60f 25N21o74ž63i23č92k75a
U jednotné maturity je hlavní problém v tom, že pro většinu gymplů je příliš lehká a pro některé odborné školy (hlavně učiliště s maturitou) zase příliš těžká. Proto bych na rozdíl od Vás byl pro návrat k dvouúrovňové maturitě - s tím, že pro gympláky by byla v češtině povinná vyšší úroveň a např. pro žáky technických škol by zase byla povinná vyšší úroveň v matematice.
J11o69s28e58f 54N63o86ž95i50č89k68a
Co se týká hodnocení slohů - to je vždy trochu subjektivní záležitost a moc nechápu, jak konkrétně by se mělo dle Vás v opravené práci vyznačovat např. to, že student v práci neprokázal dostatečnou slovní zásobu nebo že prostě nepsal poutavě.
Jinak ve třídě na technické škole, kde jsem byl letos třídní učitel, propadl ze slohové práce jediný maturant (kvůli tomu, že nedodržel požadovaný rozsah slov...) A co vím od jiných kolegů, ani jinde se u slohů žádný "masakr" po návratu k centrálnímu hodnocení nekonal (byť ho někteří dopředu avizovali )
J79a83k33u89b 29K31n49e78c60h55t33o33v20s38k30ý
Autorko, maturita nemá být zkouškovu dospělosti. V tom případě by byla velká část obyvatel nedospělá, kteří jí nemají. Zkouška dospělosti jako taková je život jako takový.
R14a88d48k91a 68K73i59e17l55b58e31r59g32e87r46o52v29á
myslím že přeskakujete přemoudřele něco, co prostě první velkou zkouškou dospělosti je... tak to neshazujte, prosím.
L33u83k68á75š 91W31a55g42n73e23r
Jelikož mám maturitu nějaký ten pátek za sebou a děti zatím nevlastním, problematika maturit není něco co bych měl extra nastudováno. Ale například loni (Nebo to bylo předloni?) jsem si pro zajímavost zkusil maturitu z matematiky na jejíž obtížnost bylo tolik stížností. A přišla mi docela lehká. Mám za sebou gympl, což bude nejspíš důvod, proč mi šla tak hezky od ruky. Dokážu si představit, že na učňáku asi nejdou v matematice tak do hloubky. Proto je podle mě nesmysl mít stejnou maturitu pro všechny školy. Buď bude pro jedny téměř nezvládnutelná a nebo pro druhé směšně lehká.
Potom si také myslím, že část maturity, která se dá objektivně označit za správnou nebo špatnou může být klidně v rukách cermatu. Ale například tu slohovku bych nechal opravit a hodnotit učitele daného studenta. Třeba bych jim dal i tabulku, která by určovala jak hodnotit objektivní chyby a nedostatky, ale hodnocení té obsahové stránky bych nechal čistě na učiteli, který by měl svého žáka trochu znát a líp tuto část ohodnotit.
V12i77k45t18o29r 33Š58e97d56i57v30ý
A jak zajistíte, aby učitel hodnotil aspoň maličko objektivně? Známky u maturit jsou i hodnocením jeho práce. Myslíte, že bude ochoten dát nedostatečnou za opravdu mizerný sloh, i když to postaví jeho čtyřleté snažení do nelichotivého světla?
J93a30n76a 76M40a96j71o26v89á
Vaše články o maturitách čtu vždycky se zaujetím.
V24e13r13o10n36i69k53a 22V67a92l59í94k59o44v14á 76Š22u23b39o97v39á
Děkuji.
V94i70k12t88o48r 98Š24e89d57i70v56ý
"Maturita by se měla vrátit zpět do škol."
Tedy byla byste ráda, kdyby nikdo škole neviděl ani trochu pod pokličku? Chtěla byste, aby si učitelé sami kontrolovali a hodnotili výsledky své práce?
Inu dobrá, díky za upřímnost.
R33a10d97k73a 45K80i59e78l45b40e63r97g35e43r84o71v10á
Jste, pane Šedivý, snad se nepletu, věčným oponentem kritiky CERMATu. Mě tedy napadá, že známe konečně kohosi, kdo s Cermatem v holportu je a není mu tam zle. Odpusťte upřímnost, kdy Vám ráda položím zcela jasnou otázku:
Uvědomujete si, že jste právě maličko obkročmo, ale s jistým pocítěným despektem plivnul na bližší i vzdálenější generace, kterým se vskutku poštěstilo složit maturitu u svých profesorů? A budete-li tvrdit, jak jde vzdělanost rapidně dolů a úroveň maturit též, jste schopný si uvědomit, že takhle pláčou mnozí právě dobu dlouhou osm let, kdy se starý vzdělanostní systém překopal? Nemáte tedy pocit, že osm let je dlouhá doba, kdy se jaksi nedá nadávat na systém, který býval a kdy si skutečně každý pedagog, každý skoro s jistotou první - ne druhý, ale prostě každý - kdysi opravdu za výsledky své práce ručil? Můžete mi říct, proč před osmi lety psali studenti zajímavé eseje, dokázali být v úvahách dospělí a žádný - pro kriminál určený za to zvěrstvo, diletant je nechtěl nacpat do tabulek za 250 slov? Rozumíte tomu jako nechci říci co...raději ne. Pokud Vás mohu poprosit, k paní Veronice nelezte. Iritujete akorát dobré učitele, kteří věcem rozumějí a jejich ctí prvotní je u maturit předvést své svěřence jako dospělé a znalé.
M83i41r27o59s75l18a41v 97B46u31č54e97k
Maturity u učňovských oborů v žádném případě nerušit ! Pokud si objednám instalatera, nebo topenáře, jako první očekávám, že něco zarecituje, nejlépe z Puškina. Pak pokračujeme rozborem větným ! .Jeho odbornost a zručnost není vůbec důležitá ! ...
T44o88m48á36š 43T15a13t76í41č78e29k
Jo, odborná maturita, to by byla věc. Proč by nemělo instalatéra zajímat vše, co se týče trubek, kotlů, hořáků..., aby si třeba jednou na technice vzdělání doplnil a stal se z něj inženýr? Ale to je hudba z Marsu.
- Počet článků 461
- Celková karma 25,74
- Průměrná čtenost 1708x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky