Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Moc bych to ležení v nemocnicích neglorifikovala. Moje tchyně doteď vzpomíná, jak tam byla týden, a ty ženské, co "nesměly vstát ani na záchod" musely chodit na odběry krve do patra a zase zpátky, protože výtah tam nebyl. Lítat neuměly, tak co s nima? Nikdo je ve špitále na rukou nenosil.

0 0
možnosti

Když řeknete A - že dřív matky s rizikovým těhotenstvím proležely nemalou dobu v nenmocnic, musíte říct taky B - že je tam doktoři cpali uklidňujícími prášky, které jsou dnes v těhotenství striktně zakázané. Bohužel jsem si to zažila - cpali mě diazepamem 10 mg 2-3x denně. Byla jsem mladá, blbá, internet nebyl a já netušila, co je to za lék. Teprve po r. 89 jsem zjistila, že v té době byl tenhle lék na západě pro těhotné zakázaný a že jsem měla velké štěstí, že to dceru nijak přímo nepostihlo (stejně se narodila o několik týdnů dřív). A to už nemluvím o tom, jak se sestry i lékaři k dlouholežícím maminkám chovali nebo že bych bez rodinou přinášeného jídla asi dlouho nepřežila...

5 0
možnosti

no, to nemá cenu srovnávat, začátkem 20. století ještě běžně dávali na utišení bolesti morfiové kapky, taky se nevědělo, že je to návykové... v 70. letech dávali diazepam v nemocnicích těhotným i na Západě, v té době byl také např. Meprobamat bez receptu na každou drobnou bolest, kodein vám psali běžně na kašel...

Z první antikoncepce by dnes lékařům i pacientkám vstávaly vlasy hrůzou, to nelze srovnávat.

Taky jste dostala po těžkém porodu transfusi a krev se netestovala na AIDS, no protože se o něm ještě nevědělo....

ALe pravdou je, že tisíce žen děti vyleželo a nebylo tolik předčasných porodů a tvorečků, které zachraňují od 26 týdne.... to zase je pro mne dost nepředstavitelné, většina z těch dětí má potíže, které jim komplikují dětství a vůbec se neví, jak na tom budou zdravotně v dospělosti - např. zda budou vůbec schopni mít potomstvo... A jestli pobyt ženy s rizikovým těhotenstvím je drahý, tak kolik stojí vypiplání dítěte,které se narodí v 6. měsíci?  V roce 2008 to bylo 1,5 milionu. Plus všechna nadstandardní péče v raném dětství...

0 0
možnosti
Foto

Alarmující fakta...:-/

2 1
možnosti

Pro Krista.Co je na tom alarmujícího.USA je náš vzor.Žijeme ve svobodném světě,tak čím je méně paněz na zdravotnictví,tím více je jich na různé volby misek a jejich vyžití u moře,na různé superstary(nevím jestli jsem to napsal dobře nebo ne) a podobných nesmyslů.Možná,že zde už jsme USA dohnali,no u těch 13 % nám ještě něco chybí.Tak se neplašte.

1 2
možnosti
  • Počet článků 461
  • Celková karma 25,71
  • Průměrná čtenost 1708x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz