Děkujeme za pochopení.
P78e55t54r 24S32k47á70c42e28l
K problematice školství - prozatím mně nikdo nevysvětlil, proč se po roce 1990 neřídí školství odkazem našeho národního velikána, J.A.Komenského. Jak moc je známo Desatero mravních přikázání, jehož je on autorem? Stačilo by plnit polovinu jeho bodů a svět by ze změnil k nepoznání. To ale asi naše vlády od roku 1990 nechtějí, přejí si málo vzdělané občany, kteří 4 dny před volbami se rozhodnou jen pro ně. Lidi bez sebedůvěry a tím pádem bez odpovědného delegování důvěry u voleb.
Zdravého rozumu jenám třeba:
Stačíjen používat zdravý rozum. Jak nadčasově uvažoval pan PetrHannig, když v roce 2002 založil Stranu zdravého rozumu, která sestále voličům nabízí. Zvednou oni v letošním roce nabízenourukavici?
P85e79t27r 44S17k48á33c33e82l
„Američané, mezi nimiž teď několik měsíců žiji, jsou statečný národ, který dvakrát obětoval životy svých synů pro svobodu Evropy.
Pokud tohle někdo vysloví a/nebo napíše, je třeba mu připomenout, jak se chovali americké bombardéry v dubnu 1945 nad naším územím. V době, kdy válka byla již rozhodnuta a oni móóc dobře věděli, kdo a čím (Škoda Plzeň, Zbrojovka Brno a další) jim v době míru může na světových trzích konkurovat. USA patří mezi naše tzv. "spojence". kteří nás třikrát (r.1938, 1968 a 1990) hodili přes palubu. Pokaždé jinak, ale vždy se stejným výsledkem, vyklidili jsme světové trhy.
Kterévlastně naše tzv. "spojence" považujete za přátelskék našemu národu? Ty, co nás v letech 1938, 1968 a 1990 hodili přespalubu? Počtvrtése napálit nenecháme. Zdravýrozum zvítězí.
Pokudje někdo jiného názoru, ať zde vyvrátí tato fakta (politiku zdenepleťte)
D24a60l77i80b26o53r 40M57a60t24y64á82š
Sím sím, hlásím se, paní učitelko!
Místo: "V úvodu P. Halík ...".
Dejte: "V úvodu T. Halík ...".
V článku o 17. listopadu (http://valikova.blog.idnes.cz/c/484466/17-listopad-je-svatek-studentu-tedy-o-studentech-a-nasi-odpovednosti-k-nim.html?ref=viacbloger) máte superkopanec: Kunderův román Žert jste připsala Pavlu Kohoutovi.
Omlouvám se za poťouchlost, ale opravovat učitelku je prostě požiteček.
Děkuji.
V16e96r91o46n65i96k33a 53V14a84l36í26k66o19v87á 91Š47u88b88o31v44á
Jejda, opravím. Kohouta a Kunderu si nepletu - oba je stejně nemiluji. P. Halík je správně
J35a36r37o10s73l37a69v 91S89k19o27p63a42l
Váš výčet problémů ve školství ČR bych doplnil o bod 4:
- neschopnost objektivně vyhodnotit výsledky kvality výuky jednotlivych učitelů (výstupní testy např. na konci 3.,5.,7.,9.tř.) a výměna neschopných za schopné, tak, jak je to bežné ve zbytku společnosti, pokud chce být úspěšná !!
Kdyby vedení školy takové zadání nezvládlo, vyměnit vedení!! Potom by teprve mohly přijít peníze pro úspěšné a společenská prestiž by se dostavila sama a docela levně.
Zastavit populistické, zviditelňovací nesmysly socialistických právniček ve školství (ŠVP aj.) a zpětná vazba kvality práce učitelů a vedení škol je rychlá a jednoduchá cesta ke zlepšení nynějšího marasmu!!!!!
J47o80s70e64f 45N90o69ž62i61č24k75a
Když na ČT běžely upoutávky na tento pořad a viděl jsem jména některých pozvaných hostů (Halík, Hausenblas), tak jsem usoudil, že by mě tento pořad nijak neobohatil a pouze bych se u něj rozčílil. A jak vidno, odhadl jsem to správně...
Vám za článek karma.
J18i62ř33í 39P15l66í49v47a
Každá škola řeší dva obecné problémy: 1) CO se učí. 2)JAK se to učí.
To "CO" by mělo být věcí zákazníka, tedy studenta a rodičů žáků. Mám představu, že student a rodič si vybírají na trhu učitelů vhodného "dodavatele" podle poměru cena x kvalita. Na trhu učitelů si budou tito konkurovat nabídkou, což povede k vyšší kvalitě.
J47a30n 64T56i97c12h48ý59(30B15n53j79)
a děkuji, že jste mi přiblížila "debatu". Jo, jo, školství každý "rozumí", vždyť do té školy jsme chodili všichni. Učitelé to schytávají ze všech stran, divím se, že se někteří stále ještě snaží poctivě a zajímavě své svěřence vzdělávat.
R46a90d30e93k 97P22o69l61i59c80k47ý
S vámi pojmenovanými problémy celkem souhlasím, ale dovolím si jeden postřeh.
Pokud se budeme bavit o platech ve školství (a dle mě jsou neuvěřitelně nízké, vzhledem k významu té profese) tak používáte to u nás bohužel obvyklé:
".. ženské uživí, chlapy s rodinami už ne."
Myslíte, že ženy nemají rodiny?
Osobně v tomto přístupu vidím důvod podfinancovanosti.
Celá ta profese je podfinancovaná i díky tomu, že je obecně akceptován názor, že ženám stačí méně, potože chlap živí rodinu.
M27i63c61h26a97l 89G77r59e80š68l34i87k
Inak povedané, ženy sú ochotné robiť aj za nižší plat, ako muži.
- Počet článků 461
- Celková karma 25,71
- Průměrná čtenost 1708x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky