Děkujeme za pochopení.
J21a79r92o94s32l38a77v 96C91h91u52d34á34č83e22k
Tímto reaguji na Váš dnešní blog, kde jste neotevřela diskusi.
Na tom, že jste fanynka Jarky Nohavici, dle mne není nic špatného. Váš dnešní blog je však dle mne trapný. Ani nakonec blogu jste neuvedla o kterého básníka jde. Ne každý ví, že Jarek má dnes sedmdesátiny a že Vy jste jeho velká fanynka. Chováte se jako stydlivá čtrnáctiletá puberťačka. A neotevřela jste diskusi.
Jarek Nohavica je hrdý nositel Puškinovi ceny. Je sice diskutabilní, od koho tu cenu dostal. On se za to však nestydí a je to jeho věc.
Polepšete se
R78i10c10h33a75r81d 49N85e49u71g70e70b66a82u14e65r
Také jsem učitel. Pravda, jen an vedlejší úvazek. Musíme si klást otázku, jaký je efekt toho celého školství? Kdysi to byla disciplína poddaných, pak to byla vzdělanost nutná pro život ve společnosti. A dnes? Převratné změny v informačních tocích a kanálech způsobují, že informačně nemá škola mnhoo co nabídnout těm, kdo o informace stojí. Ti, kteří o ně nestojí, prosedí hodiny ve škole zbytečně a draze. Morální profilování? Formování osobnosti? zařazení do společnosti? U toho všeho jsou otazníky!! Za ty prachy ....
V65e53r60o73n77i92k77a 81V66a13l44í50k41o24v31á 13Š32u71b10o78v45á
Ja se s Vámi nepřu. Učím mnoho zbytečností vnucených mi shora.
J55a54n 28A70n93d52r32l60e
Vzdycky jsem se zdrahal jakkoli hodnotit anebo dokonce kritizovat jakekoli povolani, o kterem nic nevim "zevnitr". A u ucitelske profese to mam podobne, i kdyz jsem take ucil. Mimo jine anglictinu. Takze dva postrehy do diskuze si dovolim. 1: Kazda hodina vyzaduje pripravu, mnohdy delsi je nez sama oducena doba ve tride, ale...ale jen poprve, na pristi prednasce v jine tride uz temer zadnou, a po roce v nizsim rocniku taky jen staci oprasit. a za 2: tech 130procent bylo gesto, za me naprosto zbytecne. Ted se z toho stala modla. Proc ne 125 nebo 135? Zaplatit radne ucitele je spravne, ale stejne spravne je zaplatit i popelare nebo lidi za kasou v lidlu. Kastovani je spatne, mnoha povoláni jsou vic ci min potřeba a jsou narocna, aniz to my ostatni tusime. Ona potreba a poptavka by mela byt rozhodujici. Ta castka nemela byt stanovena takhle exaktne, si myslim.
F66i20l24i87p 36V85r79a72c19o44v85s31k27ý
Ahoj Honzo, ani ve stejném ročníku nelze dělat stejné přípravy protože každá třída je třeba jinak složená.... Skutečně dobrý učitel tu kreativitu tomu dá.... Zrovna nedávno jsem se ptal jednoho kolegy, který mi říkal, že příští rok bude kopírovat ten letošní jestli se nezbláznil....
J65u71r46a98j 54H35l49a67v47a
Pracuji 40 hodin týdně, měsičně ještě tak o 12 hodin navíc. Neumím učit a myslím, že to je těžká práce.
Že někomu stoupne úvazek (pokud nemá plných 37.5 hodn týdně), je pozitivní zpráva. Dělat přesčasy a přitom nemít zaplacený plný úvazek, je blbost.
Přál bych učitelům, aby mohli odložit problematické žáky, kteří soustavně narušují vyučování, do speciálních tříd ve speciálních školách (taková speciální operace, haha). Tam by se mohli soustředit i všichni asistenti a ukazovat, že nejsou zbyteční.
V93e81r35o29n19i98k42a 12V83a49l54í31k98o91v30á 62Š14u37b51o39v23á
Učitel má při plném úvazku 22 hodin přímé výuky, zbytek je na mnoho dalších činností. Pěkný den.
J37a23n 56K27a88r81a80s71e48k
musel jsem si v zivote uz hodne negativniho prozit, nejake zivotni prohry a zklamani, nepochopeni, ignoraci i nepratelstvi. V takovych chvilich si clovek rika - ma ten zivot skutecne jeste smysl a nebo je lepsi to skoncit.
Ale jednoho me osud skutecne usetril a za to Bohu dekuji - nikdy jsem nemusel byt ucitelem - neco tak sileneho, ponizujiciho, vycerpavajiciho. Byt na posmech vsem, takova rohozka spolecnosti, kde si kazdy opucuje boty.
Kdyz tak ctu ty clanku o ucitelich tak se ptam - co je s tou lidskou dustojnosti?
J27a82n 92V29ě26r41n61ý
Jo no, všechna ostatní povolání v existenci jsou ve společnosti extrémně ceněná, třeba takový popelář nebo prostitutka. Jenom učitelé jsou utlačovaní jako židi za 2. světové, nic nedělaj a stejně se do nich všichni navážej.
K16a75r80e40l 16B59o45h76á95č66e78k
Shodneme se. Tudy k lepšímu školství fakt cesta nevede :)
D26á45š49a 96S97t38á34r65k68o77v11á
Veroniko, děkuji. A to jste neměla v tom výčtu šanci postihnou například, že nad rámec běžné administrativy je i neustálé papírování v rámci inkluze. Vypracovávání návrhů různých opatření, hodnocení jejich účinnosti, informování kolegů, kteří dítě z vaší třídy učí, stíhání je po celé škole, aby se podepsali do příslušné kolonky u příslušného dítěte, konzultace s rodiči (tedy poté, co je, některé, seženete). Jo a také to, že veškerá školení, exkurze, výlety a akce, kam děti, jako jejich vyučujících doprovázíte (a nesete tedy extrémní odpovědnost), se nezapočítávají do pedagogické práce, takže příslušné množství následně odsuplovaných hodin se počítá jako "náhrada za odpadlou hodinu". Upřímně, klidně budu víc učit, když se na Vámi i mnou vyjmenované nadstavbové povinnosti najmou jiní a my budeme moci učit.
A26l60e40š 44V32o71d37i79č75k87a
A to si, milá paní autorko, představte, že jsou i taková zaměstnání, co mají i 50-60, ba i 80 hodin týdně, směnují, mají noční, dělají „dvanáctky“... A to nemusí mít ani ten průměrný plat, natož 130 % mzdy... kterou část vyučujících také nemá. Ne, nedělám si legraci a nikterak nesnižují důležitost a náročnost učitelského stavu. Ale na druhou stranu, drtivá část vyučujících vyžaduje od vydavatelů učebnic stále více pracovních sešitů, metodiky a hodně často i hodinové rozpisy, co se má stihnout za rok v té či oné hodině. To už mi jako samostatná příprava vyučujícího na hodinu moc nepříjde, spíše „dejte mi to na zlatém podnose a já to odučím“. Takže je to velice odlišné u každého vyučujícícho...
Z69b97y16ň77a 76V79r31b32a
A to si, milý pane Vodičko, představte, že o nich ten článek vůbec není. O nich se píší jiné články a nikde jsem nepostřehl, že by pod nimi učitelé psali, že si to ta daná profese nezaslouží.
Pokud vám připadá, že je ta profese tak skvěle placená a tak strašně jednoduchá, tak šup šup, místo ve sborovně se vám už jistě chystá.
A pak bych měl takový drobný dotaz - jestli je ta profese takový zlatý důl a jsou to tak skvělé peníze vydělané za nic, zajímalo by mě, proč tu profesi tedy nechtějí dělat a studovat všichni?
A to, co popisujete je fascinující příklad toho, že "autor tak zastává názor, který zároveň vyvrací".
Vy chcete, aby učitelé odváděli výbornou práci a všichni byli skvělí, ale odmítáte je zaplatit. Tak to jste dost vtipný. Zkuste mi říct, v jaké profesi to funguje tak, že vám výborní pracovníci budou dělat za mizerný plat.
Vlastně je to úžasné pokrytectví - chcete pro své děti co nejlepší školství, ale proboha, hlavně ať to nic nestojí.
M12a63r35t98i29n83a 64Z93a59h72o82ř15a56n63s79k75á
Možná by se pohled na časové vytížení učitelů změnil, kdyby všechny povinnosti o kterých se zmiňujete vykonávali na pracovišti, to je ve škole. Pokud paní učitelka přichází do práce ve třičtvrtě na osm, a ve dvě už jde domů, může stokrát vykládat jak doma pracuje a klidně to může být pravda, ale vždycky nad tím budou viset otazníky. Pokud je pracovní úvazek 8 hodin denně, na pracovišti všichni trávíme 8,5 hodiny. Nevím proč by učitel neměl tedy být ve škole např. od 7,30 do 16,00. A v době kdy nemá vyučovací hodinu pracovat na administrativě. Pak by se změnil i názor velké části veřejnosti, která poukazuje na to, že učitelé neodpracují tolik hodin jako lidé v ostatních profesích.
V25e23r14o67n86i13k38a 45V51a45l37í39k27o87v90á 97Š79u96b23o95v14á
Protože málokterá škola má tak dobře vybavenou knihovnu jako já. 😉 Nemám tam po ruce potřebné přístroje a nemohu plnohodnotně pracovat. Jinak, učitelské všední večery jsou většinou pracovní.
M44a12r86e72k 84V25a25l26i91č14e15k
Pokud člověk není v práci spokojený, měl by najít místo, kde bude. Je to jednoduché a takový člověk namísto vypisování litanií nebo stálého remcani může žít příjemnější život. Jde o volbu.
F28i40l61i63p 74V62r45a98c35o89v57s82k55ý
Marku zdaleka ne ve všem s paní Valíkovou souzním, ale tady se vyjadřuješ k něčemu o čem zhola nic nevíš. Na tomhle blogu bych podepsal skoro každé slovo....
- Počet článků 461
- Celková karma 25,60
- Průměrná čtenost 1708x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky